רופא עיניים ילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופא עיניים ילדיםרפואת עיניים היא תחום התמחות מיוחד שדורש מהרופא תקופת התמחות של ארבע וחצי עד חמש שנים מעבר לשנות הלימוד הנדרשות על מנת ללמוד רפואה.

עם זאת, לאחר שהרופא משלים את ההתמחות שלו, באפשרותו להמשיך וללמוד תקופה נוספת לצורך תת התמחות בתחום מסוים וספציפי יותר. לפיכך, בדיוק כמו שאורתופד מומחה יכול לעבור תת התמחות ברפואת ברך או בניתוחים להחלפת מפרק הקרסול, כך יכול מומחה ברפואת עיניים לעבור תת התמחות ברפואת עיניים בילדים.

מדוע רפואת עיניים בילדים היא תת התמחות?

תחום רפואת העיניים בילדים שונה מאוד מהתחום של רפואת עיניים במבוגרים. למעשה, ישנן מחלות עיניים ובעיות עיניים שאופייניות יותר לילדים וישנן גם מחלות עיניים מסוימות שאינן קיימות במבוגרים כלל.

לפיכך, רופא העיניים שעבר תת התמחות בילדים מסוגל לאבחן מחלות רבות שדורשות יכולות אבחון ספציפיות. מערכת הראייה שלנו מתפתחת עד גיל עשר שנים ובעיות רבות שלא מאובחנות בזמן עלולות להוביל לבעיות שלא ניתן יהיה לטפל בהן בשלב מאוחר יותר.

עין עצלה

דוגמא מצוינת לבעיית ראייה שמתרחשת בקרב ילדים ולא בקרב מבוגרים נקראת עין עצלה. בעיה זו מתרחשת בקרב ילדים שהעיניים שלהן לא מתואמות כתוצאה מפזילה או כתוצאה מעכירות למשל באחת מהעיניים שמובילה לכך שכל אחת מהעיניים משדרת תמונה שונה למוח.

במידה ומצב זה מתרחש לפני גיל עשר, המוח ינטרל את האזור שאחראי לקליטת המידע מאחת מהעיניים על מנת שלא להגיע למצב של ראייה כפולה. במידה והאזור כבר החל להתפתח הוא יתנוון ובמידה וחוסר התיאום בין העיניים התחיל בגיל מוקדם מאוד, האזור לא יתפתח.

בסופו של דבר נוצר מצב שנקרא עין עצלה שבו למרות שהעין מבחינה טכנית יכולה לראות באופן תקין את העולם, הרי שהמידע ממנה לא נקלט במוח ולפיכך האדם רואה בעין אחת בלבד. על ידי אבחון של הבעיה מוקדם על ידי רופא עיניים ילדים ניתן לפתור אותה לרוב בקלות יחסית אבל אבחון מאוחר יותר עלול להוביל לנזק בלתי הפיך לראייה.

מתי צריך לגשת לרופא עיניים ילדים?

מעבר לבדיקות השגרתיות שמבצעים אצל רופאי עיניים ילדים יש לגשת עם הילד לאבחון בכל מצב שבו ישנם ממצאים חשודים. כך למשל אם הילד סובל מדמעת יתר שמפריעה לו בראייה, ייתכן מאוד שרופא עיניים יאבחן חסימה בדרכי הדמעות שדורשת טיפול.

מקרה אחר יכול להיות הופעה של דלקות עיניים כרוניות. בנוסף, במידה והילד נוהג לשפשף את העיניים לעתים תכופות או לעצום את אחת מהעיניים באופן כרוני ייתכן מאוד שהוא סובל מבעיית ראייה כלשהי.

מצב מסוים שמתרחש בילדים רבים הוא פזילה – חוסר תיאום בין השרירים שמקיפים את העיניים שמובילים לחוסר תיאום בתנועת העיניים. מעבר לכך שמדובר על בעיה אסתטית שיכולה לגרום לילד לבעיות חברתיות, מדובר על בעיה שעלולה להוביל להתפתחות של עין עצלה.

כמו כן, במידה ובמשפחה של הילד, בהוריו או באחד מהאחים הגדולים שלו אירע מקרה של קטרקט או שקיים סיפור משפחתי של מחלת עיניים כלשהי, גם כן ישנה חשיבות לבצע מעקב רפואי צמוד אצל רופא עיניים.

אילו טיפולים מבצע רופא העיניים?

רופא עיניים בניגוד למה שרבים חושבים לא אחראי על התאמה של משקפיים לילדים, שכן זהו תפקידו של האופטומטריסט. רופא העיניים מבצע בדיקות אבחון שמטרתן לבדוק פתולוגיות בעין שחלקן יכולות לבוא לידי ביטוי בבעיות ראיה וחלקן יכולות להיות גם א-סימפטומטיות.

רופא עיניים מבצע מגוון רחב של טיפולים, החל מטיפולים פשוטים כמו הזלפת טיפות עיניים או מרשם של תרופות עיניים וכלה בניתוחי עיניים כמו למשל הסרת קטרקט, ניתוח לתיקון פזילה ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן