טיפול בחדר מלח לילדים

טיפול בחדר מלח לילדיםחדר טיפולים במלח לילדים היא שיטת טיפול ללא תרופות המסייעת לילדים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה והעור. זוהי שיטה בטוחה ויעילה לחלוטין המהווה חלופה לטיפולים רפואיים מסורתיים.

טיפולי מלח לילדים מותאמים במיוחד על מנת לספק לילדים יתרונות בריאותיים אופטימאליים בסביבה נוחה ושובבה.

ככל שהעולם של היום הופך להיות מזוהם יותר ויותר, חלה החרפה מהירה בבעיות נשימה בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. אסטמה היא המחלה הכרונית הנפוצה ביותר בילדות, והיא נחשבת לגורם המוביל לאשפוזים בחדרי מיום, ואשפוזי יום בקרב ילדים.

מהלך טיפול בחדר מלח

חדר מלח לילדים תוכנן לטיפול בתינוקות וילדים עד גיל 12. רצפת המלח הדקה מעוצבת כארגז חול גדול בו יכולים הילדים לשחק. החדר מכיל אף צעצועים, ספרים ומוסיקה מהם יכולים הילדים ליהנות בעוד הם נושמים את המלח המרפא והאוויר חדור המינרלים. כאמצעי זהירות, מומלץ להורים לילדים מתחת לגיל 12 ללוות את הילד לחדר המלח.

מלח משחרר נוזלים עודפים מהגוף. ערפילי המלח חודרים לאף ומבצעים את אותה פעולה כמעט. האדים מסייעים לייבש את הריר ברקמות הסינוסים, ופעולה זו מפחיתה את הלחץ מהסינוסים ומקלה בעיות נלוות כגון כאבי ראש.

מלבד רצפת המלח, מפוזרים בחדר גם סלעי מלח עימם יכולים הילדים לשחק כמו בחול, כשהם נושמים אדי מלח טהור. הם נהנים מיתרונות הריפוי של טיפול טבעי במלח במשך חמישים דקות של הנאה צרופה.

שימושי חדר מלח

טיפול בחדר מלח לילדים משמש למגוון מצבים. מחקרים חדשים מראים שהוא יעיל להקלת תסמיני מחלות כרוניות, מחלות ריאות ואסטמה. נשימת אדי המלח הטבעי מקלה מחלות מודרניות הנגרמות כתוצאה מחשיפה לכימיקלים, זיהומים, מתח ובמיוחד בעיות נשימה כולל אלרגיות, אסטמה, ברונכיטיס ובעיות בסינוסים. הטיפול ידוע אף ביכולתו להקל מחלות עור כגון אקזמה.

שיפור הנשימה – כתוצאה מהטיפול בחדר מלח, דלקת הסימפונות מופחתת והנשימה הופכת להיות קלה יותר ככל שהתפקוד הטבעי של הריאות משתפר.

שיפור העור – לילדים הסובלים מפריחות ומצבי עור כגון אקזמה, הטיפול חשוב היות והחשיפה למלח מפחיתה בצקות גירוי העור ולאחר הטיפול הילדים נהנים משיפור בגוון העור ולחות מוגברת.

יתרונות טיפול בחדר מלח לילדים

ילדים נוטים יותר לסבול מבעיות נשימה היות ומערכת הנשימה שלהם אינה מתפתחת באופן מלא עד גיל תשע. היצרות מעברי האף בילדים והסיכון הגבוה להידבקות בווירוסים, תורם לתדירות וחומרת הצטננות, שפעת ומצבי נשימה אחרים. בנוסף, הריאות של ילדים מתקשות לסנן חלקיקים מזהמים גדולים.

מחקרים רפואיים הוכיחו שילדים מגיבים במהירות ראויה לציון לטיפולי חדר מלח. אם הילד סובל מאלרגיות, דלקת אוזניים, הצטננויות תכופות או אסטמה, טיפול בחדר מלח מסייע להפחתת הדלקת, פתיחת מעברים סתומים, שחרור ריר והריגת חיידקים ובקטריות במערכת הנשימה שלו.

בנוסף, טיפול בחדר מלח הוכח כיעיל לחיזוק המערכת החיסונית, ומסייע להגן על הילד מפני זיהומים ומחלות עתידיים. היונים השליליים במלח מסייעים אף להרגעת הילד, הקלת היפראקטיביות ולחצי מחלה או כאב.