מעקב התפתחות ילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מעקב התפתחות ילדיםאחת הדרכים לאבחון של קיום בעיה מסוימת בבריאות שקיימת רק בילדים ולא במבוגרים היא בעיה בהתפתחות התקינה.

בניגוד למבוגרים שכבר סיימו את ההתפתחות ואת הצמיחה שלהם, בילדים ניתן בהחלט להצביע על בעיה מסוימת כאשר הצמיחה שלהם נעשית איטית או כאשר הם מפסיקים להתפתח.

במאמר שלפניכם נספק לכם מידע אודות הסימנים החשודים שצריכים להדליק אצלכם נורה אדומה שקשורים לבעיות התפתחות בילדים.

באופן עקרוני המעקב הצמוד ביותר אחרי הילדים הקטנים מבוצע בטיפות החלב, אך בעזרת המידע שנספק לכם במאמר זה תוכלו לעקוב במקצועיות אחרי הילדים שלכם בעצמכם. עם זאת, אין די באבחון עצמי. השירות הציבורי שניתן במדינת ישראל על ידי טיפות החלב הוא יקר ויש לנצל אותו עד תום. ישנן מדינות רבות ששירות זה לא קיים בהן ולפיכך ניתן לכתוב שאנחנו ברי מזל בהקשר זה.

עד גיל שלושה חודשים

עד גיל שלושה חודשים התינוק מסוגל להבחין רק בעצמים שקרובים אליו והעצמים שאמורים ליצור בו את העניין הגדול ביותר הם פנים. לפיכך, בכל מצב שבו עד גיל שלושה חודשים התינוק עוד לא הצליח ליצור קשר עין ניתן בהחלט להדליק נורה אדומה. עד גיל שלושה חודשים התינוק גם אמור להיות מסוגל לעקוב אחרי חפצים ועצמים בתנועתם עם העיניים והראש.

בין גיל שלושה לשבעה חודשים

עד גיל חצי שנה התינוק כבר אמור לבצע ניסיונות התהפכות. בחודשי החיים הראשונים לחייו של התינוק הוא לומד להכיר את גופו כשהתנועה הרצונית הראשונה שהוא מבצע היא התהפכות. במידה והתינוק לא הצליח להתהפך עד גיל שבעה חודשים הדבר עלול להעיד על בעיית התפתחות מסוימת. בנוסף לכך, אם הילד מתהפך באופן עקבי רק לצד אחד באופן לא סימטרי, גם אז צריכה להידלק נורה אדומה.

כמו כן, אם עד גיל חצי שנה התינוק עוד לא מושיט ידיים לעצמים או שהוא מושיט רק יד אחת לעצמים ולא את היד השנייה, יש לגשת לבדיקה אצל רופא ילדים שכן מצב זה אינו נחשב לתקין.

בין גיל שבעה חודשים לגיל תשעה חודשים

בין גיל שבעה חודשים ואפילו חצי שנה עד גיל תשעה חודשים התינוק יתנסה בתנועה סביב צירו ובישיבה. אמנם ישנם תינוקות שמצליחים לדלג על שלב הסיבוב ועוברים ישירות לזחילה על שש או שעוברים אותו במהירות רבה, אבל מדובר על שלב חשוב מאוד בתהליך של רכישת התנועתיות.

בין גיל שמונה חודשים לאחד עשר חודשים

זהו השלב שבו התינוק מחזק את חגורת הכתפיים שלו. במידה והתינוק עובר את גיל תשעה חודשים בדגש על תינוק שהגיע לגיל שנה והוא עדיין זוחל על גחון ולא עולה לישיבה או מתנסה בעמידה, יש לגשת לאבחון. הדבר נכון גם עבור תינוקות שזוחלים באופן לא סימטרי, עבור תינוקות שגוררים את עצמם כשהם יושבים מבלי לזחול או עבור תינוקות שלא עושים שימוש בכל הגפיים שלהם לצורך התנועה.

נורה אדומה במיוחד צריכה להידלק במידה והתינוק עבר את גיל שנה ועדיין לא ניסה לעמוד עם תמיכה חיצונית.

בין גיל שנה לשנה וחצי

בין גיל שנה לשנה וחצי התינוקות מתנסים בהליכה עצמאית. תחילה בעזרת עזרים אך בשלב מסוים, זמן קצר לאחר שיצליחו לעמוד לבד יתרחשו הצעדים הראשונים. במידה והילד עוד לא ניסה ללכת בכוחות עצמו עד גיל שנה וחצי, ייתכן כי מדובר על בעיה בהתפתחות.

מה הן עקומות גדילה?

עקומות גדילה הן טבלאות שנוצרו לאחר שנאספו נתונים ממאות אלפי ילדים בעולם המערבי. על טבלאות אלו מסמנות אחיות טיפת חלב את ההתפתחות המוטורית והכללית של הילדים ועוקבות אחריה. הילד מושווה בו זמנית לעצמו ולילדים אחרים כמו גם להוריו.

את הטבלאות נהוג לחלק לאחוזונים. כך למשל ילד שנולד על אחוזון שלוש ושממשיך לצמוח על אחוזון שלוש, לרוב לא נחשב לילד בסיכון לבעיה בריאותית או התפתחותית, במיוחד אם גם הוריו אינם גדולים במיוחד.

עם זאת, במידה ומדובר על ילד שנולד באחוזון 95 ומקץ מספר חודשים שבר עקומות כלפי מטה והגיע לאחוזון שלוש עד גיל חצי שנה, בהחלט ייתכן שמדובר על בעיית התפתחות שיש לאבחן את מקורה. עקומות ההתפתחות בוחנות את היחס בין הגובה למשקל, את ההתפתחות של היקף הראש, את היחס בין הגובה לגיל, בין המשקל לגיל ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן