מהי אחות טיפת חלב?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

אחות טיפת חלבאחות טיפת חלב היא אחות מוסמכת שמועסקת במסגרת תחנת טיפת חלב בישראל. עבודתה מתבצעת מול זוגות צעירים שמעוניינים להביא ילד לעולם, מול נשים הרות ומול הורים לילדים החל מהלידה ועד גיל שש עת נכנסים הילדים לכיתה א'.

לצד האחיות בטיפת חלב עובדים רופאים ובמקרים מסוימים משולבים בצוות המקצועי גם דיאטניות, מחנכים לבריאות ואנשי מקצוע נוספים שמגיעים מתחום בריאות הציבור ורפואת הילדים.

השירות שמספקת אחות טיפת חלב ניתן ללא תשלום ואינו מותנה בביטוח בריאות זה או אחר. את השירות ניתן לקבל באופן פרטי או בקבוצות בהתאם לצורך ומאחר וכיום קיימות למעלה מאלף טיפות חלב, קל מאוד לאתר טיפת חלב שממוקמת סמוך למקום המגורים.

במאמר זה נסקור את התפקידים השונים של אחות בטיפת חלב.

פעוטות ותינוקות

לא אחת פתולוגיות מסוכנות או בעיות גדילה מתגלות לראשונה על ידי אחות טיפת חלב. האחות צריכה לבצע מעקב תקופתי אחרי ההתפתחות והגדילה של התינוקות והפעוטות, תוך ביצוע של רישום קפדני של הממצאים שעולים בבדיקות השונות.

בין היתר אחות טיפת חלב מבצעת את בדיקות הראייה והשמיעה הבסיסיות, עוקבת אחר העלייה במשקל, אחרי הצמיחה לגובה ואחרי ההתפתחות הקוגניטיבית התקינה.

בנוסף לכך, אחות טיפת חלב דואגת להעניק לתינוקות ולפעוטות את החיסונים הדרושים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומספקות הנחיה להורים במקרה שמתגלים ממצאים חריגים בבדיקות הבסיסיות שהיא מבצעת.

הורים לתינוקות ולפעוטות

כפי שציינו, אחות טיפת חלב מעניקה משירותיה לא רק לתינוקות ולפעוטות אלא גם להוריהם. כך למשל אחות טיפת חלב עוסקת בהדרכה בנושאי הנקה לאימהות טריות, תורמת לטיפוח הקשר בין ההורה לילד, מספקת מידע והכוונה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, מדריכה את ההורים לפני שלבים חשובים כמו גמילה מחיתולים או לפני הכניסה לכיתה א' ועוד.

נשים בהיריון

רבים לא יודעים זאת, אבל אחות טיפת חלב מעניקה שירותים גם לנשים הרות. היא אחראית בין היתר לספק לנשים אלו מידע בנוגע לבדיקות השונות שעליהן לעבור לפי ההנחיות של משרד הבריאות, לעקוב אחר ההתפתחות התקינה של ההיריון (בליווי של רופא כמובן), לאתר קשיים מסוימים באישה ההרה לרבות מצבים של אלימות במשפחה ולגלות סימנים מוקדמים לבעיות בהיריון כמו למשל סוכרת הריון, יתר לחץ דם, דלקת בדרכי השתן ועוד.

נשים בגיל הפריון

אחות טיפת חלב מוסמכת בהחלט לטפל גם בנשים בגיל הפריון בנושאים שקשורים להריון ומשפחה. בין היתר מדובר על הדרכות בנושאי תכנון משפחה והכנת הגוף להיריון, הדרכה בנוגע לנטילת תוסף חומצה פולית לפני הכניסה להיריון, מתן חיסון נגד אדמת, מניעה של מחלות שונות שיכולות להשפיע על המהלך התקין של ההיריון ועוד.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן