טיפים לקראת כיתה א'

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפים לקראת כיתה א'מעבר הילד מהשהייה הנעימה בגן אל המסגרת המעט נוקשה של כיתה א', מלווה בדרך כלל בהתרגשות של הילד וההורים. מטען הרגשות המציפים עלול להקשות על התהליך ולהעיב מעט את החווייה הייחודית הראשונה של הילד.

יש לזכור, כי מורים לכיתה א' בדרך כלל מיומנים ומקצועיים בהקלה על שלבי המעבר ויודעים ללוות את הילד בהדרגה. על מנת להקל את המעבר, גם על הילדים, אך לעיתים במיוחד על ההורים, ניתן להיעזר במספר טיפים.

מפגשים עם צוות המורים

לפני תחילת הלימודים, ובמידת האפשר, מומלץ לערוך היכרות אישית בין הילד לבין צוות המורים המיועד לו, על מנת שיכיר אותם וידע אל מי הוא יכול לפנות בעת הצורך. שיחה מכבדת, נינוחה וכנה תשמש מודל לילד ותשפר את תחושתו לקראת המעבר.

ביקור בבית הספר

לקראת סוף החופש הגדול שבין הגן לבין תחילת הלימודים, מומלץ לערוך "סיבוב היכרות" פיסי בבית הספר על מנת להכיר את המבנה, הכיתות, מגרש המשחקים, והסביבה בכלל.

תרגול הילד להרגלים אחראיים

כחודש לפני תחילת הלימודים, מומלץ להתחיל לתרגל עם הילד הרגלי אחריות אישית, הכוללים תרגול רצף הפעולות של הבוקר כגון רחצה, הלבשה, ארוחת בוקר, קריאה נכונה של השעון ותזמון מועד היציאה מהבית, ואף להתכונן עוד בערב שלפני מבחינת סידור התיק והבגדים.

הכנת פינת עבודה

ילד זקוק לפינת עבודה שקטה ונעימה, בחדרו או במיקום אחר בבית, בה יוכל ללמוד ולשמור את ציוד הלימודים שלו, כמו גם להכין שיעורי בית. הפינה צריכה להיות מרווחת דיה להכנת שיעורים ולימודים עם אחד ההורים, האחים או חברים.

הרגלי שינה קבועים

כחודש לפני תחילת הלימודים, מומלץ להתחיל לתרגל סדר יום קבוע הכולל שינה בשעה קבועה וסבירה, כמו גם יקיצה בשעה קבועה, והקפדה על מספיק שעות שינה המסייעות לריכוז ולמצב הרוח.

הכנה רגשית

מומלץ לשוחח עם הילד על מנת להבין את תחושותיו ואת רמת הבנתו לגבי המצופה לו מהלימודים בכיתה א'. אם הילד מביע או מפגין חשש מסוים, יש להעלותו אל פני השטח, לא להתעלם, לא לשפוט, ולהוסיף לשיחה צביון אופטימי. לעודד את הילד לגבי הדברים המרתקים אותם הוא עתיד ללמוד ואשר יפתחו בפניו אפיקים חדשים, כמו גם לעורר בו ציפיות לגבי החברים החדשים שיוכל להכיר.

התמודדות עצמית

למרות הרצון המוגבר והטבעי של הורים להגן על ילדיהם, יש להניח לו, במידת האפשר, להתמודד בעצמו, ועל פי פתרונות יצירתיים אותם ימצא בתוך עצמו, שיאפשרו לו להתגבר על קשיים. ההורים נמצאים בסביבת הילד על מנת להגן עליו אך לא לחיות את החיים במקומו. יש לעודד את הצדדים החזקים שלו, ולקבל בסבלנות והבנה את התחומים בהם הוא מתקשה.

דחיית סיפוקים

מומלץ ללמד את הילד ערכים של איפוק, סבלנות, התחשבות בצרכי הסביבה, והתגברות על תסכולים אישיים. הילד, וגם ההורים, צריכים להבין כי ערכים אלו ניתן ללמוד רק באמצעות התנסות ממשית במצבים קשים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן