התמודדות עם בקיעת שיניים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

14778860_xxlהרגע שבו ההורה מבחין בשן הראשונה שבוקעת בפיו של התינוק הוא אחד הרגעים המרגשים ביותר בתהליך ההתפתחות של הילד.

עם זאת, מדובר גם על תהליך לא פשוט שמלווה בכאבים רבים שכן השן צריכה לפלס את דרכה מבעד לחניכיים הרגישים ולא אחת התהליך מלווה בהתפתחות של דלקת מקומית ובכאבים חמורים ביותר המדירים שינה מעיניו של התינוק ושל הוריו כמובן.

השן הראשונה בפיו של התינוק בוקעת בין גיל שלושה חודשים לגיל שניים עשר חודשים כשהממוצע הוא גיל חצי שנה. בדרך כלל מדובר על אחת מהחותכות התחתונות, לאחר מכן השן הסמוכה לשן הראשונה, בשלב במאוחר יותר זוג החותכות העליונות ועד גיל שנתיים וחצי או לכל היותר גיל שלוש שנים, כל שיני החלב כבר צריכות לבקוע.

במה כרוך תהליך הבקיעה של השיניים בתינוק?

התהליך של בקיעת השן בפיו של התינוק נמשך מספר ימים עבור כל שן ובמהלכו התינוק עלול להפגין תסמינים של חוסר מנוחה, עצבנות, נפיחות בחניכיים, חוסר תיאבון וקושי משמעותי להירדם. בנוסף לכך, בקרב חלק מהתינוקות עלול להתפתח חום גבוה ושלשולים.

חשוב מאוד לציין כי אין להתייחס לעלייה בחום הגוף של התינוק כתסמין לבקיעת השיניים אפילו אם החום מתרחש בזמן הבקיעה של השיניים וזאת כיוון שתמיד ישנו סיכוי שהתינוק סובל מזיהום שאינו קשור לתהליך הבקיעה של השיניים. לפיכך בכל מקרה של עליית חום ישנו צורך לגשת לבדיקת רופא.

בנוסף לכל זה, במהלך הבקיעה של השיניים התינוק נוטה להזיל יותר ריר מהרגיל ולנסות לדחוף לפיו מכל הבא ליד באופן מוגבר.

האם קיימים בשוק תכשירים ייעודיים להקהיית תחושת הכאב?

כיום ישנו מגוון רחב של תכשירים שמיועדים להביא להפחתה במידת החומרה של הכאב הנלווה לתהליך בקיעת השיניים בתינוקות. רוב התכשירים מגיעים בצורת ג'ל שניתן למריחה על החניכיים של התינוק מספר פעמים ביום בהתאם לצורך אך חשוב ביותר שלא לעבור את המינון היומי המומלץ וזאת כיוון שחלק מהחומרים עלולים לגרום להרפיה של שרירי הבליעה במידה והם ניתנים במינון גבוה מדי ולגרום לשאיפה של מזון או רוק לריאות.

לצד הג'לים הסינתטיים ישנם גם ג'לים על בסיס צמחים טבעיים כמו למשל ג'ל קמומיל להרגעה של החניכיים הדואבות הניתנים לרכישה בבתי מרקחת ובחנויות הטבע השונות.

בנוסף לתכשירים שמגיעים בצורת ג'ל שמיועדים להקלה מקומית ישנו גם מגוון של מוצרים לשיכוך כאבים שמגיעים בצורה של נרות או סירופ. בין היתר מדובר על פרצטמול, איבופרופן ועוד. גם כאן, חשוב מאוד לתת את התרופות בהתאם להנחיות הרופא בלבד שכן חלק מהתרופות אסורות לשימוש בתינוקות מתחת לגיל מסוים.

קירור החניכיים

דרך מוצלחת נוספת להתמודד עם כאבי החניכיים הנלווים לתהליך הבקיעה של השיניים בתינוקות היא באמצעות קירור שלהן. את החניכיים ניתן לקרר באמצעות צעצוע לעיסה שמיועד להקפאה. חשוב ביותר לבחור אך ורק בצעצוע לעיסה איכותי של חברה מוכרת ולוודא כי הוא שלם וללא דופי לפני שנותנים אותו לתינוק וזאת כיוון שתיתכן דליפה של חומרים רעילים. חשוב גם לוודא שהצעצוע מתאים להקפאה כיוון שחלק מהנשכנים הייעודיים מתאימים לקירור במקרר בלבד והכנסה שלהם למקפיא עלולה לגרום להם לנזק.

עיסוי החניכיים

בנוסף לכל מה שהוסבר לעיל ניתן לבצע גם עיסוי חניכיים במשך מספר דקות בכל פעם. לפני העיסוי שמבוצע באמצעות האצבעות חשוב להקפיד על שטיפה יסודית של האצבעות ועל כך שהמעסה לא יהיה בעל ציפורניים ארוכות או חדות שעלולות לפצוע את התינוק.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן