מדריך לצחצוח שיניים לילדים ולתינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מדריך לצחצוח שיניים לילדים ולתינוקותילדים צריכים ללמוד כיצד לצחצח את שיניהם, עם צמיחת השיניים הראשונות שלהם. התחלה מוקדמת של הרגלי צחצוח שיניים מלמדת את התינוק להתרגל לשגרה היומית.

מטלית רכה הכרוכה סביב אצבע ההורה יכולה להוות תחליף למברשת שיניים בצמיחת השיניים הראשונות. רופא השיניים ימליץ מתי ניתן לעבור למברשת שיניים. חלק מהרופאים ממליצים על המתנה עד שצומחות ארבע שיניים ברציפות. אחרים ממליצים להמתין עד שהילד מגיע לגיל שנתיים או שלוש.

טיפים לטיפול בשיני ילדים

מברשת רכה – יש לבחור מברשת שיניים קטנה בעלת זיפים רכים. השריית המברשת במים חמים במשך מספר דקות לפני הצחצוח יכולה לרכך את הזיפים אפילו יותר.

כמות וסוג המשחה – האגודה האמריקנית לרפואת שיניים ממליצה על שימוש זעיר במשחת שיניים המכילה פלואוריד. בהמשך ניתן להגדיל מעט את הכמות, כשהילד מגיע לגיל שלוש.

צחצוח שיניים פעמיים ביום – בבוקר ולפני השינה. הילד צריך ללמוד לצחצח במשך שתי דקות, תוך התמקדות בשיניים הטוחנות האחרונות, שכן זהו האזור שבו נוצרים לעיתים קרובות החורים הראשונים.

החלפת המברשת – יש להחליף את מברשת השיניים אחת לשלושה או ארבעה חודשים, או מוקדם יותר אם היא מראה סימני שחיקה. לעולם אין לשתף את מברשת השיניים עם אחרים.

חוט דנטלי – יש ללמד את הילד להתחיל להשתמש בחוט דנטלי כשרוב השיניים כבר קיימות בפיו.

פלואוריד – יש להתייעץ עם רופא השיניים לגבי צרכי פלואוריד לשיני הילד. לעיתים יש צורך בתוספי פלואוריד או טיפולי פלואוריד.

איטום שיניים – יש להתייעץ עם רופא השיניים לגבי הליך זה, המורכב ממחסומים פלסטיים דקים המגנים על משטחי הלעיסה ומגנים על השיניים האחוריות מפני עששת.

מתי ילדים יכולים להשתמש במברשת שיניים וחוט דנטלי בעצמם?

רוב הילדים יכולים להתחיל לצחצח את שיניהם בעצמם בסביבות גיל שש או שבע. יש לזכור כי השיטה הטובה ביותר ללמד את הילדים כיצד לצחצח היא לשמש להם דוגמה. כשהילד רואה את ההורים מקפידים על צחצוח, הוא לומד את חשיבות היגיינת פה טובה.

סוג משחת השיניים

משחות השיניים המיועדות לילדים מתובלות לרוב בטעמים המרצים את הילד ומעודדים אותו לצחצח שיניים. מומלץ לבחור את הסוג האהוב על הילד, ולחפש משחות שיניים הנושאות חותם קבילות, המצביע על כך כי המשחה עומדת בקריטריונים של בטיחות ויעילות. בנוסף, יש לקרוא את תווית היצרן, שכן משחות שיניים מסוימות אינן מומלצות לילדים מתחת לגיל מסוים.

שטיפת פה

באופן כללי, מי פה אינם מומלצים לילדים שאינם מסוגלים לירוק את מי השטיפה. מיומנויות אלו מושגות בסביבות גיל שש. חשוב לציין כי מי פה אינם מהווים תחליף לצחצוח שיניים, למרות ששטיפה לאחר הארוחה תסייע להסרת חלק גדול יותר של חלקיקי מזון הנותרים על או בין השיניים.

הבדיקה הראשונה אצל רופא השיניים

מומלץ שתינוק יבדק על ידי רופא שיניים עד גיל חצי שנה. כך יכול הרופא לבדוק את השיניים לאיתור חוסר סדרים והוא מייעץ להורים לגבי שיטות הצחצוח הנכונות והתזונה המתאימה. החל מגיל שנה מתחילים הביקורים הסדירים אצל רופא השיניים לשם פיקוח כללי, ניקוי וקבלת טיפול מונע. בדיקות שגרתיות צריכות להתבצע לפחות פעמיים בשנה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן