חורים בשיניים בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חורים בשיניים בילדיםהורים מניחים לעיתים קרובות שילדים מקבלים חורים בשיניים כתוצאה מחוסר הקפדה על צחצוח ושימוש בחוט דנטלי. זה נכון במידה מסוימת, אך מה שמעטים יודעים הוא כי עששת היא מחלה ידועה הנגרמת על ידי חיידקים מסוימים, מתפשטת בקלות בחלל הפה ועלולה להימשך כל החיים. בנוסף, היא נפוצה בקרב ילדים צעירים יותר מכל מחלה כרונית אחרת, כולל אסתמה וסוכרת.

כיום ילדים אוכלים הרבה יותר סוכר כבר מגיל צעיר. יש להם אפילו סוכר במים, שבדרך כלל אינם מכילים פלואוריד, כך שמדובר בבעיה הולכת וגדלה.

עששת מתחילה עם קבוצת חיידקים הנקראת סטרפטוקוקוס. החיידקים ניזונים מסוכר ומייצרים חומצה הפוגעת במבנה השיניים באמצעות דלדול סידן, ויוצרים אף גוון צהבהב המצטבר על השיניים ומכיל יותר חומצה השוחקת את האמייל. ברגע שאזור בפה ללא סידן הופך להיות גדול מספיק, פני השטח של השן מתמוטט, ונוצר חור.

בדיקה רפואית

דרך חיונית לסייע במניעת חורים בשיניים, היא ללמד את הילד לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי, הדוחף פיסית את החיידקים, מונע פלאק ומנקה בחריצות את הסוכר מהשיניים. פלואוריד הוא חלק חיוני מבריאות השיניים היות והוא משחזר את הסידן בשיניים פגומות, ומגביל ייצור חומצה מאכלת.

האקדמיה האמריקנית לרפואת שיניים לילדים ממליצה על בדיקת ילדים אצל רופא שיניים מגיל שנה. אם הורים ממתינים לגיל מבוגר יותר, השיניים עלולות להיפגם באופן ניכר. כארבעים אחוזים מהילדים בגילאי שנתיים עד חמש סובלים מחורים בשיניים.

למרות שילדים חוששים בדרך כלל מבדיקה אצל רופא שיניים, הביקור הראשון יהיה מהיר. רופא השיניים יכול בקלות לזהות הצטברות רובד לאורך קו החניכיים העליון, ויכול לבצע בדיקת ביופסיה על מנת למדוד את רמות החיידקים.

התקפת פלאק

למרות שחלק מהילדים נמצאים בסיכון גבוה יותר לפתח עששת, כל הילדים יכולים לקבל אותה, ולכן חשוב להקפיד על התנהלות נכונה בכל הנוגע לבריאות השיניים.

הימנעות ממתוקים

הגבלת הסוכר, לה זקוקים חיידקים כדי לשרוד, היא הצעד הראשון במניעת עששת. לא כמות צריכת הסוכר היא הקובעת, אלא התדירות. אכילת חפיסת שוקולד בבת אחת, למשל, מזיקה פחות לשיניים מאשר נגיסת ביס מידי שעה.

תדירות אכילת סוכרים חושפת שוב ושוב את השיניים לסוכר ומונעת רוק המשמש לניקוי שיניים טבעי של הגוף. סוכריות הן המזיקות ביותר, ופחמימות עמילניות כגון קרקרים, דגני בוקר ומזונות דביקים כגון צימוקים עלולים אף הם לקדם מצב של חורים בשיניים.

משקאות – מיץ פירות, גם אם הוא מדולל, ובמיוחד משקאות מוגזים מתוקים, שוטפים את השיניים בסוכר.

התמקדות בפלואוריד

מומלץ לתת לילד לשתות מים מינרלים בלבד, ולהתייעץ עם רופא הילדים לגבי תוספי פלואוריד. אך עודף פלואוריד עלול להוביל לפלואורוזיס, הגורם לכתמים לבנים על השיניים. מסיבה זו ילדים מתחת לגיל שנתיים או שלוש אינם צריכים להשתמש במשחת שיניים המכילה פלואוריד, שכן הם עלולים לבלוע אותה במקום לירוק אותה.

שמירה על החיוך

יש להימנע משיתוף מברשות שיניים. רופא השיניים יכול לרשום מי פה אנטיבקטריאליים המפחיתים הצטברות חיידקים.

תזונה נכונה מחזקת את אמייל השן של הילד, וכמובן, יש לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי באופן קבוע, על מנת למנוע בעיות. הורים המקפידים בעצמם על בריאות שיניהם, משמשים דוגמה טובה לילד ומראים לו שההגנה על החיוך חיונית ומשתלמת.

קראו גם על התמודדות עם בקיעת שיניים ראשונות אצל תינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן