דיקור סיני לילדים

דיקור סיני לילדיםדיקור סיני נושא יתרונות מפתיעים לילדים הסובלים מבעיות בריאותיות. היתרון המשמעותי ביותר של הטיפול הוא תופעות לוואי מעטות. ילדים רבים רגישים לתרופות, ודיקור אינו כרוך בתופעות הלוואי של תרופות.

גישת הרפואה הסינית מאמינה שכל ילד הוא ייחודי וזקוק לתוכנית טיפול המותאמת לצרכיו האישיים. יתרון נוסף הוא פחות ביקורי רופא. השיטה מעניקה מענה לתסמינים מרובים בטיפול חד פעמי באמצעות בחירת נקודת דיקור אחת בלבד.

דיקור סיני פועל הרבה מעבר לשיכוך כאבים

טיפול זה פופולארי יותר בקרב ילדים ומתבגרים בהשוואה למבוגרים. מחקר שעקב אחר 450 ילדים מגיל לידה עד גיל 17, שעברו טיפול בדיקור, מצא שהשיטה בטוחה כשהיא מבוצעת על ידי מטפל מיומן היטב.

אנשים רבים סבורים שדיקור סיני מיועד לשיכוך כאבים בלבד, אך למעשה הטיפול מעודד שחרור אנדורפינים, שהם משככי הכאבים הטבעיים של הגוף. הטיפול מסייע לילדים ולבני נוער הסובלים ממגוון נרחב של מצבים רפואיים, לרבות:

להגיע לנקודה

טיפול בדיקור כרוך בבחירת נקודות שונות בגוף להשגת השפעות שונות. המטפל מעורר מספר נקודות או שהוא מרגיע אותן על מנת להפחית תסמינים מסוימים. הטיפול מבוצע באמצעות החדרה עדינה של מחטי הדיקור; גירוי לייזר; גירוי חשמלי; או עיסוי עדין של נקודות הדיקור.

אם הילד חושש מהטיפול במחטים, יש להקפיד להסביר לו שמחטי דיקור שונות ממחטים הגורמות לדימום. מחטי הדיקור דקות כחוט השערה והטיפול מבוצע כמעט ללא כאבים. ניתן להציג דיקור סיני כאפשרות הראשונה לטיפול במצבים להם טיפולים קונבנציונאליים עשויים להיות כואבים או מורכבים מדי.

דיקור לייזר מסייע לילדים הרגישים במיוחד למחטים. כשהרוחות נרגעות מעט, ניתן להציג את המחטים ולהשיג השפעה גדולה יותר.

מהו מהלך הטיפול?

טיפולי דיקור סיני מותאמים אישית למזג של כל ילד וצרכיו הפרטניים. כל היבטי בריאות הילד נלקחים בחשבון, כולל בריאות גופנית, עיכול, שינה, אנרגיה, ותפקוד מערכת החיסון; תזונה; סביבה ועומסים רעילים; רווחה רגשית.

לאחר בדיקה גופנית ודיון בהיסטוריה הרפואית של הילד והבנת התסמינים הנוכחיים, המטפל משתמש באחת או יותר משיטות הטיפול הבאות:

• תרופה צמחית.
  • דיקור המותאם לילדים.
  • דיקור ללא חט.
  • עיסוי סיני לילדים.
  • שינויים תזונתיים.

טיפול משלים

דיקור סיני אינו מחליף טיפול רפואי מסורתי, ואינו יכול לטפל בכל המצבים הבריאותיים. אם ילד סובל מסוכר, הוא עדיין זקוק לאינסולין. אם הוא סובל מהתקפים, הוא עדיין זקוק לתרופות לאפילפסיה, אך יש מקום לשתי גישות טיפול. הטיפול יעיל במיוחד לילדים ובני נוער הסובלים ממצבים מורכבים כגון פגיעות מוחיות או כאבים כרוניים, והשימוש בגישת טיפול זו מתגמל ביותר.

מסיבה זו, הורים רבים פונים לדיקור סיני היות והוא מציע גישה בטוחה, טבעית ויעילה לטיפול בילדים. הטיפול מתמקד במציאת פתרון בטוח למחלה ומניעת מחלות עתידיות באמצעות גירוי נקודות הדיקור, ריפוי ושיקום חוסן הגוף עצמו.