תכנית ניקוי רעלים לילדים – מה היא כוללת ומדוע היא מסוכנת?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

תכנית ניקוי רעלים לילדים  - מה היא כוללת ומדוע היא מסוכנת?ניקוי רעלים נחשב כיום לאחד הטרנדים הבולטים ביותר בתחום התזונה והבריאות, אולם, למרות היתרונות הרבים שהוא מציע, חשוב לדעת שהוא איננו מתאים לילדים.

ניקוי רעלים באמצעות מיצים, שהפך לפופולארי מאד בקרב מבוגרים רבים בארצות הברית, ובמיוחד בקליפורניה, הגיע גם אל הילדים, אל טווח הגילאים שנתיים עד 12, המהווים שוק נוסף, שאליהם פונות החברות, המייצרות תמציות מיצים מיוחדות, כחלק מניקוי רעלים. המומחים מזהירים שמדובר בסכנה של ממש, במיצים, העשויים לגרום לבעיות קרדיולוגיות ונוירולוגיות בקרב ילדים.

חידוש מהפכני בעולם הדיאטות

הדיאטות הפכו להיות נחלתם של רבים ובכל בית כמעט ישנם בני משפחה (אחד או יותר) המתנסים בכך. הילדים, וכבר בגילאים הצעירים, לומדים על הדיאטה, סופרים קלוריות ושמים דגש על צריכה נכונה של מזונות שונים, ובעיקר פחמימות ושומנים. אחד הטרנדים החמים ביותר בעולם הדיאטות הוא צום מיצים לניקוי רעלים. אחד החידושים בתחום זה הוא הצום, שפונה אל הילדים, צום מיצים מיוחד לקטנטנים. הילדים מקבלים, כמו הוריהם, מנות מזון שונות בתצורת מיצים, המחליפות את התפריט המוכר לנו, המורכב מרכיבים שונים בתצורת מוצקים.

מה קורה בעולם

לא ידוע כיום כמה ילדים עושים צום מיצים, אף מדובר במספרים גבוהים מאד ובעיקר בניו יורק ובקליפורניה. חברת DHERBD, חברה קליפורנית המתמחה בייצור ובמכירת תמציות להכנת מיצים לילדים, מנחה את לקוחותיה לבסס את צום המיצים לניקוי רעלים לילדים יחד עם תזונת Row Food, כלומר, יחד עם מזון טרי שאיננו מבושל. עבור ילדים בני שנתיים עד 12, ככה טוענים נציגי החברה, מדובר בפתרון מצוין ובמיוחד כשהם מנסים להשיל ממשקלם.

מדוע זה מזיק כל כך

הפסיכולוג דאגלס ואן פראט, שעוסק בטרנדים, בין היתר, טוען כי ילדים מחקים את הוריהם. הרצון של המבוגרים להיות רזים, מעוור אותם ומפריע לחשיבתם הלוגית. אין הוכחה מדעית שטרנד זה, של שתיית מיצים, אכן בריא יותר ויש להשאיר את עבודת הניקוי לתהליכים הטבעיים המתרחשים בגוף, עליהם אחראי, בין היתר הכבד שלנו. משקל הגוף, שנעלם לאור צום זה, הוא בעיקר בשל איבוד נוזלים, והוא יחזור מיד לאחר צריכת המזונות המוצקים. המיצים, שצריכתם שאיננה מגובה במחקר מדעי כלשהו, אינם בריאים לילדים וגם יקרים מאד.

דיאטת מיצים לילדים יכולה לגרום לשלשולים, כפי שמזהיר רופא הילדים האמריקאי, אנדרסון ויליס. היא עשויה לפגוע באיזון האלקטרוליטים בגוף ולהביא למצב של התייבשות ומחסור של מלחים בדם. הדבר מוביל ישירות לבעיות קרדיולוגית ובעיות נוירולוגיות שונות. כדי שילדים יהיו בריאים, עליהם לצרוך מזונות שטובים לגופם, מזונות מאוזנים.

עליהם להרבות בשינה וגם לעסוק בפעילות גופנית. במידה והורים וגם ילדיהם מחליטים יחדיו על דיאטה, עליהם לעשות זאת בליווי רפואי של גורם מוסמך, שינחה אותם באשר לאפשרויות המזון השונות וההתנהלות כולה באותה התקופה. אין מניעה שהילדים ישתו מפעם לפעם משקה פירות או משקה ירקות, אולם לבסס את התזונה כולה על מיצים אלה, הרי שמדובר בסכנה של ממש עבור הילדים. הילד איננו משיג ממיצים אלה את כל הרכיבים התזונתיים שלהם הוא זקוק לצורך התפתחות תקינה ולכן מומלץ לו לוותר על כך. בנוסף, חשוב שייחשף למרקמים שונים של מזונות, יתרגל לעיסה ולא רק שתייה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן