שיאצו לילדים

הורים לילדים הסובלים ממחלות או מצבים בריאותיים, כשאינם מסוגלים לסייע להם, חווים מצב בלתי נסבל. שיאצו היא שיטה אמינה נהדרת המסייעת לילדים הסובלים מבעיות ותסמינים שונים.

זוהי שיטת טיפול אלטרנטיבי או משלים, המשלבת שיטות עבודת גוף רבות הכוללות מתיחות, חיזוק הגוף, שיטות עיסוי, טיפולים במבני גוף וגיוס תמיכה משותפת.

טיפולי שיאצו מתאימים לילדים ובני נוער המציגים תסמיני מתח או מחלה כרונית, כשהמטרה היא לסייע להם גם להקל את המעבר דרך השינויים המשתנים בחיים, ולהתמודד עם קשיים רגשיים ופיסיים אותם הם עוברים במהלך התפתחותם לקראת הבגרות.

טיפול במצבים ובעיות בריאות שונות

טיפולי שיאצו לילדים מיועדים לסייע להם במצבים הבאים:

• קשיי הירדמות או שמירה על שינה רציפה.
  • כאבי ראש או דלקות אוזניים כרוניות.
  • אסטמה
  • חרדה, דיכאון או כעס.
  • רגישות יתר.
  • קשיי למידה וריכוז.
  • בעיות מוטוריות וקואורדינציה.
  • בעיות חברתיות, כולל עם מורים.
  • קשיי למידה.
  • בעיות הערכה עצמית ובעיות תקשורת בגיל ההתבגרות.
  • בעיות הורמונאליות כגון אקנה.
  • משקל עודף.

במקרים רבים, בעיות אלו נגרמות כתוצאה מחוסר איזון פשוט של אנרגיה או צ'י בגוף הילד. שילוב שיאצו עם עיסוי עדין מסייע להגעה למערכת המרידיאנים האחראית על האנרגיה בגוף, לפתיחת ושחרור חסימות, עוררות המערכת החיסונית וההורמונאלית, ועוררות כוח הריפוי הפנימי, על מנת שהילד יוכל לפרוח ולשגשג ולמצות את מלוא יכולותיו.

החסימות בגוף הילדים עדיין לא מוטבעות עמוק בגוף וניתן להסירן בקלות. טיפולי שיאצו נועדו לשפר את הביטחון של הילד להביע מצב שמפריע לו או מפחיד אותו, ולומר את אשר על ליבו. במהלך הטיפולים, הילדים נוטים להביע את קשייהם מבלי להיכנס לעמדת התגוננות, וכך קל לראות היכן הבעיה.

מהלך טיפולי שיאצו לילדים

במהלך הטיפולים, הילדים פועלים בסביבת משחק מהנה על מחצלת רצפה מרופדת. הם מבצעים מתיחות ותנועות פרטניות בשילוב עם הפעלת לחץ עדין ותומך של המטפל על גופם. הפעלות שיאצו לילדים צעירים נועדו בתור למשחק מהנה על מחצלת רצפה מרופדת. מתיחות סיבובים ספציפיות מועסקים יחד עם לחץ עדין ותומך.

המטפל מלמד את הילדים כיצד לטפל בעצמם אם הם מתחילים לחוות סוגי תסמינים או מצוקה. טיפולי שיאצו מהווים עבורם כלי של לקיחת אחריות על בריאותם, המסייע להם לחוש יותר בנוח עם גופם, תוך קידום הערכתם העצמית. במהלך הטיפול, הילד לבוש בבגדים נוחים ורופפים המאפשרים תנועה חופשית. הטיפול נמשך בין חצי שעה לשעה, תלוי בגיל הילד ומצבו הבריאותי.

טיפולי שיאצו לבני נוער

גיל ההתבגרות עשוי להיות מאתגר ביותר וגורם לעיתים לילד להסתגר, להפסיק לשתף את ההורים במצבו, ולהתחיל להתבונן על העולם באופן ברור ביותר של שחור-לבן. מאבקיו עם בעיות הערכה עצמית, במיוחד כשהוא מתמודד עם אידיאלים תרבותיים נוכחיים, מהווים בדרך כלל את הגורם הבסיסי לבעיות כגון אקנה והפרעות הורמונאליות אחרות.

טיפולי שיאצו לבני נוער מיועדים לסייע להם להיפתח, למצוא שלווה ולהרשות לעצמם להיות מי שהם, כשהם מגלים את הכלים הפנימיים הנחוצים להם להצלחה.