משאפים ומרחיבי סמפונות לאסטמה לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

12070234_xxlאסטמה היא מחלה המשפיעה על דרכי הנשימה, הצינורות הקטנים הידועים בשם הסמפונות, שנושאים אוויר לריאות. דרכי הנשימה של ילדים הלוקים במחלה רגישים יותר מהרגיל. חשיפה לאלרגנים, פעילות גופנית, בכי, זעם וצחוק יכולים לעורר תגובה אסתמטית אצל הילדים הלוקים במחלה.

תגובה חיסונית מוגברת של הגוף גורמת להתכווצות דרכי הנשימה, הרירית הופכת לדלקתית, חלה עלייה בייצור הליחה והשרירים סביב מעברי הנשימה מתהדקים. כל אלה בתורם מקשים על נשימתו של הילד ומפחיתים את אספקת החמצן לתאי הגוף. התקף אסטמה מתאפיין בשיעול פתאומי, צפצופים הנשמעים בעת האזנה לריאות, קוצר נשימה ולחץ בחזה.

כיצד מטפלים באסטמה בזמן התקף?

הטיפול באסטמה מורכב משימוש במשאפים ומרחיבי סימפונות, אשר לולא השימוש בהם התקף האסטמה מסכן חיים ועלול לגרום למוות פתאומי. מרחיבי סימפונות משפרים את הוצאת האוויר מהריאות.

מרחיבי סימפונות

מרחיבי סימפונות נועדו להקל על הסימפטומים של האסטמה על ידי הרפיית השרירים שנוטים להתהדק סביב דרכי הנשימה. מרחיבי הסימפונות למעשה פועלים לפתיחת דרכי הנשימה ומאפשרים מעבר תקין של אוויר לריאות. משאפים מרחיבי סימפונות, במקרים של התקף אסתמטי בקרב ילדים מצילים חיים ומשמשים להקלה מהירה של השיעול, הצפצופים, הלחץ בחזה, וקוצר הנשימה הנגרם על ידי האסטמה. כמו כן, עשויים לשמש לפני פעילות גופנית עבור ילדים עם אסטמה כתוצאה ממאמץ. השימוש בהם אינו מומלץ מדי יום כטיפול שגרתי.

מרחיבי סימפונות ארוכי טווח פועלים בשילוב עם סטרואידים הנלקחים בשאיפה לשליטה בתסמיני אסטמה או כאשר תסמיני האסטמה מתמשכים על אף טיפול בסטרואידים בשאיפה באופן יומי. מרחיבי סימפונות הפועלים לטווח הארוך אינם נמצאים בשימוש לבדם כטיפול ארוך טווח באסטמה.

שימוש בוונטולין

תרופות אסטמה לילדים זהות לתרופות המשמשות את המבוגרים. התרופה הראשונה בדרך כלל שנקבעת היא ונטולין. תרופה זו פועלת במהירות ומשמשת להקלה בתסמינים באופן מיידי לאחר התפרצות של התקף אסטמתי והילד צריך לשאת אותה בכל עת. תרופות המשלבות סטרואידים נחוצות לילדים רק במקרים חמורים של אסטמה ורק לעתים נדירות ניתנות כטיפול ראשוני ומונע. סראטיד ניתן רק לילדים בגילאי ארבע שנים ומעלה. סימביקורט לעומת זאת ניתן לשימוש רק לילדים מעל גיל 12 שנים.

שימוש בסטרואידים

הורים רבים מודאגים משימוש בסטרואידים בקרב ילדהם. השימוש בסטרואידים נעשה באופן קבוע או לחילופין משמש לתקופות קצרות במקרים חמורים. חשוב להקפיד על מינון נמוך אצל ילדים. סיבוכי האסטמה קשים ומשמעותיים הרבה יותר מתופעות הלוואי של השימוש בסטרואידים. מינון יומי גבוה של סטרואידים הנלקחים בשאיפה יכול להוביל לדיכוי הגדילה התקין בילדים, עד ל 1 סנטימטר. עם זאת אסטמה לא מבוקרת יכולה גם היא לגרום לדיכוי הצמיחה.

כיצד משתמשים במשאף לילדים?

הילד או ההורה מסירים את פקק המשאף, מנערים היטב את המשאף, מקרבים לפה של הילד ומבקשים ממנו לשאוף אוויר מחוץ לריאות בחוזקה. בהמשך הילד מצמיד בחוזקה את שפתיו לפיה ושואף עמוקות את תכולת המשאף הנפלטת בלחיצה על המוצר. חשוב כי הילד יעצור את הנשימה למשך כ5-10 שניות כדי להבטיח חדירה מרבית של החומר לריאות.

קיימים סוגים שונים של משאפים המותאמים לילדים ובינהם – משאף מדוד, מתקן עם מסיכה, משאף טורבוהלר ומשאף בצורת דיסקית. ילדים ומתבגרים נוהגים להשתמש במשאף כף יד המשחרר אבקה ואילו תינוקות ופעוטות זקוקים לסיוע חיצוני ובטוח כמו מסיכת פנים המחוברת למשאף או נבולייזר. נבולייזר הינו מכשיר אשר הופך תרופה נוזלית לתרסיס דרך מסכה מיוחדת המוצמדת לפיו של התינוק. הנבולייזר משמש למקרי אסטמה חמורים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן