פטרת ציפורניים אצל ילדים ותינוקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

פטרת ציפורניים אצל ילדיםאחת מבעיות העור השכיחות והנפוצות ביותר היא פטרת הציפורניים. למרות שהיא מצויה בעיקר אצל מבוגרים, גם ילדים לוקים בה. היא מדבקת ועלולה לעבור בקלות מילד אחד לחברו באמצעות מגע במקום הנגוע.

פטריות בציפורנים עלולות לעוות את צורתן ולשנות את צבען. הן מהוות מפגע אסתטי ובריאותי ולכן נדרש לטפל בהן בכדי לעצור את התפשטותן ולמנוע הידבקות. יש סוגים של פטרת ציפורניים המדיפים ריח רע ואף גורמים לכאבים.

להופעת המחלה יש קשר למערכת חיסונית לקויה. אכילת מזון עתיר שומן ומהיר עלולה להוות תמריץ להופעת הפטרת בציפורניים מאחר ותזונה מסוג זה מחלישה את המערכת החיסונית. הסיבה העיקרית להיווצרות המחלה היא היגיינה לקויה.

סימני הפטרת בציפורניים אצל ילדים הם: ציפורן שבורה או מתפוררת, שינוי במצבה ובמבנה שלה, עיוות מסוים המצוי בה או שהיא הפכה שטוחה לחלוטין, צבעה השתנה לצהוב, ירוק או שחור. היא התעקמה או שהעור סביבה מתקלף. אם מופעים סימנים אלה בציפורני הילד, סביר להניח שהוא לקה במחלה.

חלוקה קלינית

בשישים עד שבעים אחוז מהמקרים הפטרת תתחיל מהחלק המרוחק מבסיס הציפורן ולאט, אם לא תטופל, תתפשט לכל שטחה. הצבע שלה משתנה והופך לצהוב אפור והיא מתחילה להתפורר בהדרגה ככל שהפטרייה מתפשטת.

בכעשרה עד חמישה אחוז מהמקרים צבען של הציפורניים הנגועות יהיה לבן מבהיק. החומר המכסה את הציפורן עשוי משילוב של הפטרייה עם המרבד הטבעי המכסה את השטח. ניתן להסירו מהמקום על ידי גירוד.

כחמישה עד עשרה אחוז מהפטריות בציפורניים יופיעו בצורת אודם ובצקת סביב למקום הנגוע. בדרך כלל, זה ילווה בכאב. פטרייה זו נקראת קנדידה ושכיחותה קטנה ביותר. קיימות צורות נוספות וזנים אחרים של פטריות ציפורניים, אולם אלו שהובאו כאן הן הנפוצות ביותר.

בשלב מתקדם במחלה ניתן לראות שכל הציפורן לקתה בפטרייה. מצב זה נוצר כאשר המחלה לא טופלה בשלביה הראשונים והיא התפשטה בכל השטח. למעשה מדובר בתולדה סופית של כל אחת מהצורות האחרות.

מניעת הדבקה

הכלל הראשוני למניעת הדבקה הוא שמירה על ההיגיינה. כשמדובר בילדים זה קשה מאוד לביצוע. עם זאת, רצוי להסביר להם לא להכניס אצבעות מלוכלכות לפה וכמובן שלא להכניס חפצים המצויים בחוץ לתוך פיהם.

יש לגזוז את ציפורני הילדים לעיתים קרובות. לכלוך רב מצטבר מתחת להן ועלול לגרום לזיהומים. במיוחד אצל ילדים קטנים המרבים להחדיר את אצבעותיהם לתוך הפה. אם האצבעות מזוהמות בפטרייה קיים סיכוי רב שתיווצר הדבקה של חלל הפה.

חשוב מאוד לשטוף את ידיהם לפני כל סעודה במים וסבון. בנוגע לניקיון כפות הידיים, מומלץ לרחוץ אותן לעיתים תכופות ולא רק לפני הארוחה. מגע עם ילדים אחרים הלוקים במחלה עלול לגרום להידבקות. ניקיון עשוי למנוע זאת.

מחקרים מוכיחים שמערכת חיסון חזקה עשויה לעזור במניעת הידבקות בפטרת ציפורניים אצל ילדים. לכן, ממליצים החוקרים לשמור על תזונה נכונה ומאוזנת ולהשתדל ככל הניתן להימנע מאכילת מאכלים מהירים ועתירי שומן.

יש עוד דרכים להימנע מהידבקויות בפטרת הציפורניים, במיוחד שמדובר בילדים חשוב מאוד להקפיד על הכללים השונים שעוזרים למנוע פטרת בציפורניים. כמבוגרים יש לנו יותר משמעת עצמית ואנחנו דואגים לעשות הכל על מנת לא להידבק ועם ילדים זה עלול להתפספס. לכן, כדאי טרם הליכה לבריכה או כל עיסוק אחר שמעודד את הפטרת להתקיים לדבר עם הילדים שיקפידו עד כמה שאפשר על היגיינה נאותה ושמירה על כללי ניקיון בסיסיים עד כמה שאפשר.

דרכי הטיפול בפטריה

קיימים בשוק תרופות רבות ותכשירים מגוונים נגד פטרת בציפורניים. רובם באים בצורת משחות וקרמים שאינם דורשים מרשם רופא. המשחות מורכבות מחומרים אנטי פטרייתיים הממיתות את הפטרייה וברוב המקרים פותרות את הבעיה.

כאשר מדובר במקרים קשים של המחלה, נדרש טיפול יסודי יותר. לרוב, יהיה זה באמצעות כדורים המכילים חומרים נגד פטריות. אם גם זה לא עוזר, קיימת דרך טיפול חדשנית באמצעות קרן לייזר המשמידה את הפטרייה.

במקרים קיצוניים, כאשר שום דרך אינה מסייעת להיפטר מהבעיה, אפשר לנקוט באפשרות מרחיקת לכת ולעקור את הציפורן. אולם מקרים אלה נדירים ולרוב דרכי הטיפול המקובלות מצליחות להשמיד את הפטרייה ולרפא את הילד.

כמו כן, מומלץ לבדוק טיפולי לייזר מכיוון שהיום הם נחשבים כטיפולים היעילים ביותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן