דלקות עיניים בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דלקות בעיניים בילדיםדלקות עיניים הינן שכיחות בקרב ילדים רבים, ועל כן יש לזכור כי ההדבקה בדלקות עיניים בין חברים או בין עין אחת לשנייה, הינה שכיחה ומתרחשת במקרים רבים.

יש לשמור על היגיינת הידיים, לאסור שימוש במגבות משותפות, להיזהר במגע של בקבוק טיפות העיניים עם העין באופן ישיר, ומכניסה לבריכות ציבוריות. כמו כן, יש להשאיר את הילד אשר מאובחן עם דלקת עיניים בבית, ולא לשלחו לגן או למוסד החינוכי, מחשש להחרפת הדלקת והידבקותם של ילדים נוספים.

גורמים ותסמינים

דלקות העיניים נגרמות מזיהום (חיידקי או ויראלי) או גירוי (כתוצאה מאלרגיה או גוף זר) של לחמית העין, הקרנית או העפעף. פעמים רבות, הדלקת אשר מקורה מזיהום ויראלי תופיע לאחר הצטננות או מחלה ויראלית ילדותית כמו אבעבועות רוח או אדמת. סוג זה של דלקת ויראלית הנגרמת מנגיף האדנו וירוס היא השכיחה ביותר. נגיף זה הינו עמיד מאוד ויכול אף לחיות מחוץ לגוף בני האדם.

תסמיני דלקות עיניים אצל ילדים הם אדמומיות, הפרשות, גרד ואי נוחות כללית בכל חלקי העין. תסמינים אלה חוזרים על עצמם, תהיה הסיבה לדלקת אשר תהיה. עם זאת, במצב של גירוי הלחמית כתוצאה מאלרגיה (כמו במקרה של דלקת הלחמית האביבית), ניתן יהיה לראות גם נפיחות של העפעף, וגרד חזק. בעוד, שכאשר הדלקת נגרמת מזיהום חיידקי, יהיה ניתן לראות הפרשה מוגברת.

הסיכון הקיים בדלקות עיניים הוא הדבקת שתי העיניים, התארכות משך המחלה, טשטוש ראייה עד כדי נזק בלתי הפיך לראייה. לכן, במקרה של ילדים, כדאי לפנות לרופא עיניים מומחה אשר מתמקד בטיפול ייחודי וספציפי לגיל זה.

טיפולים קונבנציונליים ואלטרנטיביים

האבחנה של דלקות העיניים תיעשה על סמך הסיפור הקליני אותו מציג המטופל ומראה העין. רק במקרים נדירים יילקחו תרביות מהפרשת העין. בדרך כלל, הדלקת חולפת לאחר מספר ימים עם טיפול, ורק במקרים נדירים הופכת להיות כרונית.

מכיוון שרוב דלקות העיניים בילדות מקורן מזיהום ויראלי, הן אינן דורשות טיפול מיוחד. עם זאת, טיפול כמו הרחקת ההפרשות, ניקוי העין וטיפול בטיפות עשוי להקל על התסמינים ולמנוע תופעות לוואי או סיבוכים פוטנציאליים.

באופן כללי, הטיפול בדלקות עיניים ייעשה על פי גורם הדלקת. טיפול בדלקת חיידקית יגרור טיפול בטיפות אנטיביוטיות. הטיפול כנגד דלקת אלרגית יתבסס על טיפול נוגד דלקת והימנעות עד כמה שניתן מהמקור האלרגני (קדחת השחת, אבקנים, זיהום אוויר, פריחה ועוד).

בדרך כלל, הרפואה המשלימה תציע פתרונות מקומיים להפחתת התסמינים והנפיחות כמו הצמדת תיון קמומיל לעין, למשך מספר דקות (יש להיזהר מפני תה חם מדי וגרימת נזק).

כמו כן, הרפואה המשלימה יכולה לסייע במקרים של דלקות עיניים אלרגיות, כאשר היא תטפל באלרגיה עצמה ותנסה למנוע אותה. לפעמים, רפואה זו תוכל להציע שימוש בטיפות עיניים הומאופתיות בשילוב טיפול של הרפואה הקונבנציונלית.

דלקת עיניים אצל תינוקות

בדומה לילדים גדולים יותר, גם בקרב תינוקות דלקות העיניים נגרמות מזיהומים ויראליים או נגיפיים. כמו כן, דלקת עיניים ייחודית לתינוקות עלולה להיגרם עקב מצב של חסימת שק הדמעות. הנוזלים והלחות המצטברים בעין עלולים להוות קרקע נוחה ופורייה למצע חיידקים והיווצרות דלקת.

דלקת עיניים מולדת עלולה אף היא להתרחש ולהתפתח עד כיומיים מיום הלידה. לרוב היא נגרמת מזיהום במהלך הלידה עצמה ומעבר התינוק בתעלת הלידה. כיום, ניתן טיפול כבר בבית החולים לאחר מספר שעות לחייו של התינוק כנגד סוג דלקת זו (conjunctivitis). בכל מקרה יש לבדוק בקרב תינוקות האם דלקת העיניים אינה מהווה תסמין למצבי חולי נוספים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן