חינוך מיוחד לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מסגרות לחינוך מיוחד לילדיםגנים לחינוך מיוחד מיועדים לילדים בטווח הגילאים שבין שלוש לשש, לאחר קביעת זכאות מוועדת השמה.

גישת הטיפול בילדים בגנים אלו מבוססת על גמישות עקרונות דידקטיים ופסיכולוגיים, כאשר כל ילד זוכה לטיפול המתאים לצרכיו, תוך התחשבות ברמת התפתחותו במישורים שונים הכוללים רמה שכלית, גופנית, התנהגותית, רגשתית וחברתית. כל ילד מקבל תכנית עבודה מותאמת אישית והמורכבת על ידי הצוות הטיפולי והמחנכת.

מטרת הגן היא להכין את הילדים להשתלב באופן עצמאי בסביבה, תוך שימוש במרב הפוטניאל הטמון בהם מבחינה תפיסתית, מוטורית, רגשית וחברתית, ולפתח אצלם כישורי חיים בסיסיים.

סוגי גנים לחינוך מיוחד

משהוחלט על השמת ילד במסגרת חינוך מיוחד, הוא ישובץ במסגרת אותה קבעה המערכת כמתאימה ביותר לצרכיו. הגנים פועלים לקליטת וטיפול בילדים הזקוקים לחינוך מיוחד באחד או יותר מהתחומים הבאים: ילדים עם בעיות תקשורת; ילדים בעלי פיגור מסוגים שונים, כולל פיגור בינוני, קל, סיעודי ועמוק; ילדים הסובלים מלקויות למידה או עיכוב שפה; ילדים בעלי מוגבלויות פיסיות; ילדים עם לקויות שמיעה; ילדים עם בעיות תקשורת; וילדים בעלי עיכוב התפתחותי.

הילדים מסווגים לגנים מסוימים בהתאם לחלוקה על פי רמה, גיל או אפיון, וחלוקה זו ניתנת לשינוי אחת לתקופה, בהתאם לכלל הילדים המופנים באותה שנה לוועדות השמה.

שילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך רגיל

ההמלצה היא לשלב באופן מבוקר ילדים בעלי צרכים מיוחדים בגנים רגילים, על פי יכולתם ורמתם. שילוב הילדים הוא צעד מקדים לשילוב הילד בסביבה חברתית או להשבתו לחינוך רגיל. במסגרת התהליך, הילד משולב באופן חלקי בגן חינוך רגיל, או לחילופין בפעילויות משותפות לגן של חינוך מיוחד עם גן רגיל הצמוד אליו.

מטרת גנים לחינוך מיוחד היא להעניק אפשרות לילדים בעלי צרכים מיוחדים לממש את יכולותיהם הקוגנטיביות, החברתיות והרגשיות ולסייע להם להשתלב במערכת החינוך וכתוצאה מכך גם להשתלב בחברה. בדרך כלל נקלטים בגנים אלו ילדים שלא נקלטו במסגרות מתאימות אחרות.

אופן פעילות ועדות ההשמה

הצבת הילדים במסגרות לחינוך מיוחד נקבעת על פי החוק באמצעות ועדות השמה, המתבססות על הערכות מקצועיות וחוות דעת חינוכית. בכל שלב נבחנת מחדש רמת הילד וזכאותו למסגרת זו מחושבת מחדש לשם קביעת האפשרות להעברתו למסגרות חינוך שונות, כולל שילוב בחינוך רגיל, בהתאם לתפקודו והתפתחותו.

זכאות ההשמה נקבעת לשלוש שנים ובתום תקופה זו מתחדשת ועדת ההשמה, ומתקבלת ההחלטה האם התלמיד נשאר בחינוך מיוחד או שהוא עובר לחינוך רגיל, ובאיזו מסגרת. המטרה הסופית אותה קבע משרד החינוך היא לשלב ילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך רגיל, במידת האפשר, לכן הם מופנים למסגרת חינוך מיוחד רק אם וכאשר מוצו כל אפשרוית הטיפול האחרות.

אם ההורים, או נציג ארגון ציבורי אינם תמימי דעים עם קביעת ועדת ההשמה, הם רשאים להגיש ערר לועדת ערר בתוך שלושה שבועות מקבלת ההחלטה. ועדת הערר רשאית לדחות את הערר, לקבל אותו או להשיב את הנושא לדיון נוסף בוועדת ההשמה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן