רופא אף אוזן גרון לילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

רופא אף אוזן גרון לילדיםאף אוזן גרון הוא תחום רפואי שעוסק באבחון של מחלות שעלולות להופיע ברקמות השונות באף, באוזן ובגרון, בטיפול בהן ובמעקב אחר החולים בהן.

ישנה שורה ארוכה של מחלות אף אוזן גרון שהשכיחות שלהן גבוהה יותר בקרב ילדים מאשר במבוגרים שבהן נעסוק במאמר זה.

הסיבה לכך נעוצה בין היתר בעובדה שחלק ניכר מהמחלות האלו הן מחלות מדבקות מאוד ולכן אופייניות יותר לילדים שנוטים להצטופף בגן הילדים או בכיתות הלימוד. בנוסף לכך, חלק מהמחלות קשורות לחוסר שמירה על היגיינה שאופיינית יותר לילדים מאשר למבוגרים.

רופא אף אוזן גרון הוא רופא מומחה ועל מנת לטפל בילדים עליו לעבור תת התמחות ברפואת אף אוזן גרון ילדים.

דלקת גרון בילדים

דלקת גרון היא מחלה שיכולה להיגרם בעקבות זיהום נגיפי או חיידקי. המזהמים בדרך כלל עוברים לילדים בריאים דרך האוויר בטיפות הרוק הניתזות בשיעול של ילדים חולים. ההדבקה אפקטיבית ביותר כאשר ילדים בריאים נמצאים בנוכחות של ילדים חולים במקומות סגורים שאינם מאווררים ולכן לרוב דלקות גרון מתרחשות בעונת החורף.

התסמינים של המחלה כוללים כאבים בזמן בליעת רוק או מזון, עייפות מוגברת, אדמומיות ונפיחות בגרון ועלייה בחום הגוף. בקרב ילדים העלייה בחום הגוף משמעותית יותר מאשר בקרב מבוגרים.

כאשר ילד חולה בדלקת גרון חשוב מאוד לאבחן את המקור לדלקת כיוון שהטיפול משתנה בהתאם לגורם. לרוע המזל רופאים רבים נוהגים לרשום לילדים תרופות אנטיביוטיות גם במידה ומדובר בדלקת גרון נגיפית חרף העובדה שנגיפים אינם רגישים לאנטיביוטיקה כלל וזאת בעקבות היעדר אבחון איכותי של הגורם למחלה.

לדלקת גרון עלולים להיות סיבוכים שונים בהתאם לגורם שהוביל להתפרצות שלה שכוללים למשל שנית, קדחת השיגרון, דלקת של מכסה הגרון, מורסה מסביב לשקד ועוד.

דלקת אוזניים בילדים

מחלה נוספת שילדים סובלים ממנה בשכיחות גבוהה יותר מאשר מבוגרים במערכת האף האוזן והגרון היא דלקת אוזניים. רוב המקרים של דלקת אוזניים מתפרצים בין גיל שישה חודשים לשנתיים והשכיחות הולכת ופוחתת ככל שמתקרבים לגיל שלוש.

כיום ההערכות מעידות על כך כי שבעים וחמישה אחוז מהילדים עד גיל שלוש שנים יסבלו לפחות ממקרה אחד של דלקת אוזניים. הדלקת פוגעת בבנים בשכיחות גבוהה פי שלוש מאשר בבנות ובמידה והיא מתפרצת לאחר גיל שנתיים, לרוב דרגת החומרה שלה תהיה נמוכה יותר והסיכון לסיבוכים יהיה נמוך יותר.

בקרב ילדים שנוטים לסבול מדלקות אוזניים כרוניות נהוג לבצע ניתוח שנקרא ניתוח כתפורים שבו מחדירים למנותחים צינורית דקיקה דרך עור התוף שתפקידה לנקז את הנוזלים מהאוזן התיכונה לאוזן החיצונית. ניתוח זה מבוצע לעתים נדירות ביותר במבוגרים.

שקדים מוגדלים בילדים

שקדים מוגדלים גם כן עשויים להתפתח במבוגרים אך שכיחות התופעה גבוהה יותר בקרב ילדים וכן דרגת החומרה שלה גבוהה יותר בקרב אוכלוסייה זו. ההגדלה של השקדים יכולה להתרחש על רקע פעילות מוגברת של מערכת החיסון או על רקע של הדבקות חוזרות ונשנות בזיהומים בעקבות מגע עם או קרבה לילדים חולים באופן תדיר.

במידה והשקדים גדלים עד כדי מצב שבו נוצרת הפרעה לנשימה ייתכן מאוד ויומלץ להורים לשלוח את ילדיהם לניתוח להסרת שקדים.

הפרעות קוליות וצרידות

ילדים רבים סובלים מהפרעות שונות בקולם כשהעיקרית שבהן היא צרידות. המעבר התקין של האוויר יכול להיות מופרע כתוצאה ממגוון רחב של גורמים ועל כן אחד מהתפקידים החשובים ביותר של רופא אף אוזן גרון הוא לאבחן את המקור לתופעות הקוליות השונות.

במקרים מסוימים הרופא יכול גם להגיש טיפול כמו למשל במידה ומדובר על גידול סרטני בגרון, אך במקרים אחרים יתגלה בבדיקות השונות כי מדובר על מקרה של שימוש לא נכון במיתרי הקול שיצריך לשלוח את הילד לקלינאית תקשורת למשל.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן