שיקום ילדים לאחר תאונות דרכים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

doctor and a childילדים לאחר תאונת דרכים סובלים משינויים רבים המלויים אותם בפרק החיים שלאחר תאונת הדרכים. שינויים אלה מתרחשים בהיבט הפיזי והנפשי- פסיכיאטרי. הפגיעה שלאחר התאונה הינה מורכבת ומצריכה זמן התאוששות ממושך.

מחקרים מראים כי ילדים רבים סובלים מתסמינים כשישה עד 12 חודשים לאחר הפציעה, אולם טיפול והדרכה מוקדמים המשלבים טיפול נוירו- פסיכולוגי ופיזי, עוזרים למזער את הבעיות. השיקום שלאחר תאונת הדרכים מצריך עבודה רבה עם הילד בסיוע ההורים.

פיזיותרפיה לילדים

פיזיותרפיה היא ענף בבריאות השיקומית. ילדים המעורבים בתאונות דרכים לא פעם סובלים מפגיעה פיזית ומוגבלות. טיפולי פיזותרפיה משמשים במקרה זה לטיפול בנכות הפיזית, בטיפול באובדן הקואורדינציה המוטורית ובלקות הנוירולוגית, בבעיותהאורתופדיות ובקשיי התנועה והניידות. באמצעות הפיזיותרפיה הילד לומד מחדש להשתמש בזרועות, הרגליים והבטן הפגועים. מטרת הטיפולים היא למקסם את השליטה התפקודית בגוף ולהגביר את הפעילות המוטורית הרצונית.

 השפעות פסיכולוגיות

אפילו פציעה קלה יכולה להוות מקור לטראומה אצל ילדים. השינויים הפסיכולוגיים כמו עצבנות, שכחה הפרעות קשב וריכוז ירודים שכיחים למדי לאחר תאונות דרכים. בהתאם לנסיבות המדויקות של התאונה, השינויים הנפשיים עלולים להיות חמורים מספיק כדי להצריך ייעוץ פסיכיאטרי או פסיכולוגי בחלק מן המקרים.

סימנים המרמזים על דכאון אצל ילדים כוללים עצבנות, התקפי כעס תכופים, תחושת אשמה, המנעות מפעילות חברתית ונסיגה ממפגשי חברה, אובדן עניין בתחומים שונים, קשיי שינה, חוסר תאבון ואובדן משקל. ילדים אלה נוטים לבכות בקלות ומתלוננים על כאבים בלתי מוסברים. דיכאון בילדים צריך להיות מאובחן ומטופל מוקדם ככל האפשר כדי לזרז את תהליך ההתאוששות שלאחר תאונת הדרכים.

טיפול בפציעות בצוואר ובעמוד השדרה

הצורך בבדיקה מדוקדקת ויסודית של עמוד השדרה אצל ילד המעורב בתאונת דרכים הינה שלב ראשון בסדרת בדיקות שנערכות לילדים לאחר תאונות. מאחר ומבנה הצוואר אצל הילדים גמיש הרבה יותר בהשוואה למבוגרים​​, הם נוטים יותר לסבול מנזקים בעמוד השדרה ומשברים בחוליות עמוד השדרה. עמוד השדרה המורכב מחוליות לכל אורכו, מתחבר לקבוצות שרירים ורצועות התומכים בו, ומכיל את חוט השדרה אשר נושא את כלל הדחפים העצביים החשובים לגוף, למוח. ילדים צעירים נוטים יותר לסבול מנזק בחוט השדרה ובעצבים בעמוד השדרה במקרים בהם התאונה גורמת לשברים בחוליות ופוגעת ברצועות התומכות במבנה הגב.

לפיכך, ילדים צריכים להבדק בצורה מעמיקה כדי לשלול פגיעות ושברים בעמוד השדרה, גם במקרים בהם אין עדויות הגלויות לעין. בדיקה כזו בוחנת את תקינות מערכת העצבים של הילד כדי לשלול כל נזק בעמוד השדרה. הורים אשר מתעלמים מאפשרות לפגיעה עצבית בילדים, מעלים את האפשרות להשפעות ארוכות טווח על בריאות הילד כמו ניוון בעמוד השדרה, אובדן יציבות ובעיות נוירולוגיות אחרות.

פגיעות ראש ושיתוק בילדים

המוח הינו האיבר המרכזי בגוף האחראי על שליחת מסרים לכל חלקי הגוף. כל פציעה בראש עלולה לגרום לפגיעת מוח טראומטית. התסמינים עשויים להשתנות בהתאם לחלקים במוח שניזוקו לאחר תאונת הדרכים. פגיעות ראש מתבטאות בבעיות פיזיות, בעיות תקשורתיות ומתאפיינות בשינויים קוגניטיביים. השיקום משלב צוותים שמקורם מתחומים שונים הפועלים בשיתוף כדי לבנות לילד תכנית טיפולים מתאימה. מיומנויות כמו דיבור ושפה, פעילות מוטורית, קואורדינציה, הבנה וזכרון, כל הכישורים הללו נבדקים במקביל. מיומנויות תקשורת וחברה נבדקות על ידי מגוון רחב של מבדקים ותרחישים במיועדים לילדים.

חבלת פגיעה במערכת המוטורית בגוף גורמת לשיתוק מוטורי ונכות בילדים. שיקום יכולת התנועה נעשה על ידי טיפול של פיזיותרפיסט ומרפא בעיסוק הכולל תרגילים לשיפור וחיזוק השרירים. טכניקות נוספות הן טיפול הידרותרפי במי בריכה, תרגילי שיווי משקל ועזרים רפואיים נוספים.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן