חיסון נגד וירוס הרוטה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

חיסון נגד נגיף הרוטה נגיף הרוטה הוא הגורם המרכזי שמוביל להופעה של שלשולים בקרב תינוקות ופעוטות בישראל כמו בעולם.

לפי ההערכות, נראה כי בין שלושים לארבעים אחוז מהאשפוזים של פעוטות ותינוקות על רקע של שלשולים הם תוצאה של הידבקות בנגיף הרוטה וכן כיום נראה כי כל ילד יידבק בנגיף לפחות פעם אחת עד הגיעו לגיל חמש שנים.

במקרים מסוימים הנגיף גורם להופעה של שלשולים קלים בלבד, אך במקרים החריפים הוא עלול להוביל לאובדן חמור של נוזלים כתוצאה מההקאות ומהשלשולים שעלול להגיע לכדי התייבשות ואף מוות ללא טיפול.

בדרך כלל לאחר ההדבקה יופיעו תחילה הקאות במשך יומיים עד שלושה ולאחר מכן יופיעו השלשולים. ההקאות והשלשולים שמתפתחים בעקבות ההדבקה שכיחים בעיקר לעונת החורף אך באופן עקרוני יכולים להתרחש במשך כל ימות השנה.

שיא השכיחות של ההדבקה מתרחש עד גיל שנתיים אבל מאחר ולנגיף קיימים מספר זנים, הרי שייתכן מאוד שילד אחד יפתח את המחלה מספר פעמים כשבכל פעם יתקוף אותו זן שונה של הנגיף. מאחר וברגע שהילד נחשף לנגיף המערכת החיסונית מפתחת נגדו נוגדנים, לרוב לאחר החשיפה הראשונה לא יופיעו התסמינים פעם נוספת גם במידה והילד ייחשף לנגיף פעם נוספת.

החיסון נגד הווירוס

מאחר והנגיף עלול להיות קטלני מאוד כיום החיסון נגדו כלול בסל הבריאות הישראלי (החיסון כלול בסל הבריאות מאז שנת 2010). החיסון שנקרא רוטהטק ניתן בטיפות דרך הפה בשלוש מנות.

המנה הראשונה של החיסון ניתנת בין גיל שישה שבועות לגיל ארבעה עשר שבועות ושישה ימים, המנה שנייה ניתנת חודשיים לאחר המנה הראשונה והמנה השלישית ניתנת חודשיים לאחר המנה השנייה. חשוב מאוד לתת את החיסון במועדים האלו ולא יאוחר מהם.

כמו כן, יש לציין שלאחר מתן החיסון התינוק ימשיך להפריש את המרכיבים של החיסון בצואה ולכן חשוב מאוד לשטוף את הידיים היטב לאחר החלפת החיתול.

האם מדובר על חיסון יעיל?

לפי מחקרים רבים שבוצעו לאחר פיתוח החיסון נמצא שהחיסון הצליח למנוע 98 אחוז ממקרי ההדבקה החמורים, 96 אחוז ממקרי האשפוזים ובסך הכול הצליח להפחית את שיעורי ההדבקה בשבעים וארבעה אחוז. החיסון יעיל נגד חמישה זנים שונים של הנגיף שגורמים להדבקה במחלה שמהווים סך הכול תשעים אחוז ממקרי ההדבקה ולכן יעילותו גבוהה מאוד, אך עם זאת אינה מוחלטת.

כיום במדינת ישראל מתאשפזים מדי שנה כארבעת אלפים ילדים שנדבקו בנגיף.

האם החיסון עלול לגרום לתופעות לוואי?

לחיסון עלולות להיות תופעות לוואי אך לרוב מדובר בתופעות שחולפות מאליהן תוך 48 שעות לכל היותר. תופעות כאלו יכולות להיות למשל הקאות, שלשולים, פריחה עורית, חוסר שקט, אובדן תיאבון, כאבי בטן או עייפות ובעיות שינה.

עם זאת, במקרים נדירים מאוד עלולות להופיע תופעות לוואי שמצריכות התערבות רפואית דחופה. תופעות כאלו יכולות למשל נפיחות בשפתיים, בצקת, אובדן הכרה, קשיי נשימה ונפיחות בלשון.

מסיבה זו מומלץ מאוד להשאיר את התינוקות במקום שבו ניתן החיסון כעשרים דקות עד חצי שעה לפני שמשחררים אותם הביתה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן