איך לשכנע ילד אוטיסט לאכול?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך לשכנע ילד אוטיסט לאכול?בררנות אכילה של ילד אוטיסט, אינה תופעה נדירה. הסקירה האחרונה של המחקרים המדעיים מצאה כי ילדים עם אוטיזם נוטים פי חמש מילדים רגילים לחוות אתגרי ארוחה כגון בחירה מצומצמת ביותר של מזון, התנהגויות אכילה פולחניות, והתפרצויות זעם הקשורות לארוחה.

אם הילד מהדק את שפתיו כאשר מציעים לו מזון מסוים, יתכן שהוא עושה זאת מפני שהוא יודע כי המזון יפגע בבטנו. מצוקה במערכת העיכול נפוצה בקרב ילדים עם אוטיזם, שרבים מהם אינם מסוגלים לתאר בקלות את מצוקתם.

הרופא יכול לסייע להורים להבין אם זה המקרה וכיצד להתמודד עימו. פסיכולוגים ומדענים ממליצים על השיטות הבאות להרחבת תזונת אוטיסטים שהם אכלנים בררניים.

שמירה על רגיעה

ילדים רבים זקוקים לטעימת האוכל מספר פעמים לפני שהם מוכנים לאכול אותו ללא מהומה. ילדים עם רגישויות הקשורות לאוטיזם, זקוקים לזמן טעימות רב יותר. יש לגלות סבלנות כאשר הילד בוחן ודוגם מזון חדש. אם הוא ממשיך לדחות את המזון גם לאחר מספר רב של פעמים, יתכן שהוא פשוט אינו אוהב אותו. חשוב לנסות מזון שונה. מעל לכל, אין להניח לארוחה להפוך לשדה קרב משפחתי. במקום זאת, מומלץ לגלות יצירתיות.

נקיטה בצעדי טעימות

אוטיסטים רבים פוחדים לנסות דברים חדשים. יש לסייע לילד לחקור מזון חדש באמצעות התבוננות עליו, נגיעה בו והרחתו. כשהוא יהיה מוכן לטעימה, הוא יכול לנסות "לתת נשיקה" לאוכל, או ללקק אותו לפני שיכניס ביס שלם לפיו. לעיתים שילוב מזון חדש עם מזון אהוב ומוכר יכול לסייע.

התכוונות למרקמים

אוטיסטים רגישים יותר למרקמים. לכן יש לזכור כי יתכן שהבעיה של הילד עם האוכל היא כיצד הוא מרגיש בפה, ללא קשר לטעמו. עגבניות טריות הן דוגמה קלאסית. ניתן לקצוץ או לשלב מזונות על מנת להחליק את המרקם הפוגע. עגבניה, למשל, יכולה להיות מרוסקת או מעורבבת ומבושלת לרוטב פסטה.

משחק עם מזון חדש

זה נכון. לפעמים "מותר לשחק עם אוכל". משחק עם מזון חדש היא שיטה נוספת לבנות היכרות ולהפחית את חרדת הארוחה. ההורים והילד יכולים לנסות לצייר עם רוטב הפסטה, להשתמש בירקות על מנת להניח פרצופים על פיצה, ולהשתמש בתבניות עוגיות כדי לחתוך כריכים לצורות מהנות. בזמן המשחק, מומלץ להניח לילד להתבונן על המזון ולטעום אותו עד שהוא נהנה ממנו.

הצעות בחירה

אוטיסט צריך להרגיש מעט שליטה על מה שהוא מכניס לפיו. זה גם בסדר אם הוא פשוט אינו אוהב מזונות מסוימים. לכן יש להציע מגוון נרחב ולאפשר לו בחירה בתוך הקטגוריות המומלצות לתזונתו.

לדוגמה, הילד צריך לאכול מנת ירקות אחת ומנת חלבון אחת בארוחה. ניתן לשלב חמש סוגי מזונות עם רכיבים אלו, להניחם על השולחן ולאפשר לילד לבחור לפחות ירק אחד וחלבון אחד. באופן דומה, ניתן לנהוג עם מאכל אהוב כגון פסטה, ולאפשר לילד להוסיף מרכיב אחד נוסף. כך, למשל, הוא יכול לבחור בין תירס, ברוקולי או עוף.

זהירות עם פרסים

בטווח הארוך, חשוב לתגמל ולחזק את גמישות הילד עם אוכל ונכנותו לנסות מאכלים חדשים. אך שוחד בוטה עלול לפעול כבומרנג. הילד עשוי לאכול את האוכל, אך לא ילמד ליהנות ממנו או להבין מדוע חשוב כי יאכל תזונה מאוזנת היטב, וזו המטרה. קינוח ופינוקים יכולים להיו חלק מארוחות, אך אין להשתמש בהם על מנת להכריח את הילד לאכול.

חשיבותם של הרגלי אכילה נכונים

בעיות אכילה כרוניות אצל ילד אוטיסט עלולות להגביר את הסיכון שלו לקשיים חברתיים והצלחה בלימודים. הן עשויות אף להגביר את הסיכון למחלות הקשורות לתזונה כגון השמנת יתר ומחלות לב וכלי דם בגיל ההתבגרות ובבגרות. לכן חשוב להקפיד על סבלנות והקניית הרגלי אכילה נכונים כבר מגיל צעיר, ולהתחשב במאפיינים ובקשיים הייחודיים לילד אוטיסט.

 

אולי יעניין אותך לקרוא דם:

אתם שאלתם איך לגרום לילד שלנו לאכול יותר ירקות? ואנחנו עונים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן