לידת תינוקות בקיץ

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

לידת תינוקות בקיץהצטרף למשפחתכם תינוק חדש לאחרונה? הוא נולד באחד מחודשי הקיץ? אם כן, כדאי שתדעו – התינוק שלכם, בהשוואה לתינוק אחר שנולד באחד מחודשי החורף, צפוי להתחיל לזחול במועד מאוחר יותר. מדוע זה קורה? הסיבה קשורה בעיקר בדאגתם של ההורים.

כמה מילים על הזחילה

זחילה אצל תינוקות היא אחת המיומנויות החשובות ביותר עבורם והדרך שלהם להגיע ממקום למקום. לפני הזחילה, מתחילים התינוקות בפעולות מקדימות, כמו התייצבות על כפות הידיים והברכיים כדי לנוע קדימה ואחורה תוך דחיפת הרגליים. מרבית התינוקות מתחילים לזחול בין הגילאים 6 חודשים עד 10 חודשים, כשלפני כן הם מפתחים שיטות יצירתיות במיוחד כדי להתקדם.

ישנם גם תינוקות המדלגים על שלב יצירתי זה ומתחילים ישר לזחול. מרבית התינוקות מתחילים לזחול לאחר שלמדו לשבת באופן יציב וללא תמיכה, מה שקורה לרוב בגיל 7 חודשים. בגיל זה שרירי גב התינוק חזקים מספיק כדי לשאת את משקלו והוא יכול להתרומם בקלות רבה יותר על ברכיו.

בהמשך, התינוק לומד לעבור ממצב של ישיבה למצב של זחילה על שש ובסביבות גיל 9 חודשים עד 10 חודשים, הוא מבין שאם יצליח לדחוף את גופו בעזרת ברכיו הוא יוכל להתקדם בזחילה. עד גיל 12 חודשים מרבית התינוקות זוחלים מהר ובצורה יעילה מאד. השלב הבא הוא שלב ההליכה, שמתחיל בהישענות על המיטה או על הכיסא כשהתינוק עומד עד שהוא יציב ויכול גם לעמוד ללא תמיכה.

מחקר שמגלה את הקשר בין זחילה למועד לידת התינוק

במחקר שבוצע מטעם אוניברסיטת חיפה ב – 2014, נמצא כי תינוקות, שנולדו באחד מחודשי הקיץ, סביר שיתחילו לזחול בשלבים מאוחרים הרבה יותר, בהשוואה לתינוקות שנולד בחודשי החורף. המחקר, שאותו ביצעו חוקרים מהחוג לפיזיותרפיה ולהתפתחות האדם, טוען כי לעונה ישנה השפעה רבה מאד על קצב התפתחותו המוטורית של התינוק ובמיוחד בשנת חייו הראשונה.

ולכן, תינוקות שנולדו בין החודשים דצמבר עד מאי יזחלו מוקדם יותר מתינוקות שנולדו בין החודשים יוני עד נובמבר. המחקר בחן 47 תינוקות בריאים, המוגדרים כבעלי התפתחות טיפוסית. קבוצת תינוקות זו חולקה לשתי קבוצות קטנות – האחת: תינוקות שנולדו בקיץ והשנייה, תינוקות שנולדו במהלך החורף.

במסגרת המחקר נערכו תצפיות מוטוריות, שבחנו את התינוקות החל מגיל שבעה חודשים. תצפיות אלו גילו שישנו הפרד של 5 שבועות בין שתי הקבוצות בכל הקשור למועד שבו מתחילים התינוקות לזחול. כלומר, קבוצת התינוקות שנולדו בחורף החלה לזחול 5 שבועות מוקדם יותר מקבוצת התינוקות שנולדו בקיץ.

המסקנות

החוקרות, שביצעו את המחקר בפועל, הסבירו את הפער הזה בעובדה שהתינוקות שנולדו במהלך החורף יתחילו, למעשה, לזחול בזמן הקיץ, בעוד שתינוקות שנולדו בקיץ, יגיעו לשלב הזחילה בתקופת החורף. בחורף, ההורים ידאגו לתינוקות יותר, יעטפו אותם בבגדים עבים ורבים יותר, מה שיכול להקשות ולעכב את זחילתם.

מעבר לכך, תינוקות שנולדו בקיץ ומתחילים לזחול בחורף פחות ישכבו כשהם על בטנם על הרצפה, ובעיקר בשל הטמפרטורות הנמוכות. המגבלות האלו ותנאי מזג האוויר הפחות נוחים, יהפכו את הוריהם לחששנים ולדאגנים הרבה יותר וגם לפחות מאפשרים. התינוקות בשלב זה פחות יתנסו בזחילה ופחות יוכלו לפתח את היכולת החשובה הזו בתקופה הקרה.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן