כאבי גב אצל ילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאבי גב אצל ילדיםילדים ובני נוער גמישים יותר ממבוגרים, ולכן כאבי גב אינם נפוצים בקבוצות גיל אלו.

ילדים סובלים מכאבי גב המתרחשים מיד לאחר פציעה, פעילות יתר, נשיאת תיק כבד מדי, או אירוע אתלטי. במקרים אלו הם זקוקים לבדיקה רפואית, ואם הכאבים חמורים מדי, הם מתבקשים להגביל את פעילויותיהם למשך שבועיים.

כאבי גב המתרחשים אצל ילדים ובני נוער, משפיעים על חמישים אחוזים מהילדים עד גיל 18 ועשרים. הכאב עשוי להיות חד ופועם, צורב או כואב, ומורגש בכל מקום בגב. למרות שכאבי הגב עשויים להצביע על סימן לבעיה רפואית, בעיקר אצל ילדים מתחת לגיל עשר, רוב התקפי כאבי הגב אצל ילדים אינם רציניים ונפתרים ללא טיפול.

מצבי גב המשפיעים על ילדים ובני נוער

מספר תרחישים מובילים לכאבי גב אצל ילדים. אלו כוללים:

כאב המחמיר כתוצאה מתנועות פרטניות – כגון תרגילים מסוימים בשיעורי התעמלות, שחייה, או ספורט מגע. ילדים המשתתפים בפעילויות ספורט מרובות סובלים מכאבי גב תחתון בשכיחות גבוהה יותר.

זיהום – ילד המתעורר בלילה כתוצאה מכאב גב, עשוי לסבול מזיהום, דלקת פרקים או גידול בעמוד השדרה.

כאבי גב המשפיעים על איזון – מצבים אלו עלולים להיגרם כתוצאה מבעיה מוחית או פגיעה בעמוד השדרה.

ילדים מחקים לעיתים את ההתנהגות והתסמינים של מבוגרים וילדים בוגרים יותר במשפחה. התסמינים עשויים להיגרם כתוצאה מבעיות אחרות אותן הם חווים בבית או בבית הספר. כאשר בעיות אלו נוכחות, חשוב לסייע לילד ולמשפחה למצוא ייעוץ ותמיכה מתאימים.

הגורמים – הגורם השכיח ביותר לכאבי גב תחתון בקרב ילדים הוא נקע שריר ומתח, המתרחש תוך כדי משחק, הרמת תיק כבד או לאחר נפילה. גורמים שכיחים פחות כוללים מומים בחוליות, זיהומים, דלקת פרקים ולעיתים רחוקות סרטן.

אבחון – כדי לקבוע את הסיבה הסבירה ביותר לכאבי הגב של הילד, הרופא ישאל את ההורים והילד שאלות ויבצע בדיקה גופנית. ברוב המקרים אין צורך בבדיקות דם וצילומי רנטגן או בדיקות הדמיה אחרות, במיוחד עם כאבי הגב החלו לאחרונה.

טיפול בכאבי גב בילדים

אם הילד סובל מכאבי גב אך אינו חווה כל סימן אזהרה נפוץ, ניתן לנסות תחילה מספר טיפולים ביתיים. אך אם הכאב אינו משתפר, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי.

הקפדה על פעילות

המשך פעילות מסייעת להקלת התכווצויות שרירים ומניעת היחלשות השרירים. מצד שני, כאבים הנגרמים כתוצאה מפעילות יתר אינם משתפרים ללא מנוחה. לכן יש להימנע מפעילויות בעוצמה גבוהה, כגון ריצה, קפיצה או פעילויות אחרות המחמירות את הכאב.

ניתן להניח לילד להמשיך עם פעילויות יומיומיות רגילות ופעילות גופנית קלה שאינה מחמירה את הכאב. מנוחה במיטה אינה מומלצת. ילדים שמעדיפים להמשיך להיות פעילים לחלוטין, צריכים להיבדק על ידי הרופא שיאשר את רמת פעילותם.

הרגעת כאבים -משככי כאבים ללא מרשם, כגון אקמול, אדוויל או מוטרין, מסייעות להפחתת כאב הגב של הילד. תרופות אלו יעילות במיוחד לכאבי גב שנגרמו כתוצאה מפעילות יתר ונקעים. יש לתת לילד את התרופות במינונים המתאימים לגילו.

טיפול חום – הפעלת חום מסייעת לכאבי גב בימים הראשונים לאחר פעילות יתר או פציעה. ניתן להשתמש בכרית חימום, בקבוק מים חם או חבילה חמה אחרת. יש להיזהר שלא לגרום לכוויית העור עם חבילה חמה מדי.

תרגילי מתיחה וחיזוק – כשהכאב מתחיל להשתפר, הרופא עשוי להמליץ על תרגילים פרטניים למתיחה וחיזוק. פיזיותרפיסט מסייע לעצב תכנית המותאמת לילד. פעילויות כגון הליכה, שחייה, רכיבה על אופניים ופעילויות אחרות בעוצמה נמוכה מומלצות אף הן. הילד מתבקש להימנע מפעילויות זמניות הכוללות פיתול או כיפוף, המשפיעות על החמרת הכאב.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן