התמודדות עם ילדים חולים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

התמודדות עם ילדים חוליםכשילד חולה, הדבר החיוני ביותר אותו יש לעשות הוא להקשיב לו. אם הוא אומר שאינו מעוניין להישאר במיטה, כנראה שמוטב לו לצאת ממנה, ולהרגיש טוב יותר אם הוא שוכב על הספה, עם שמיכה או בלעדיה.

הורים טובים מתבקשים להציב את צרכי הילד במקום הראשון, אך עליהם להבין שכדי לטפל היטב במחלת הילד, עליהם לטפל אף בעצמם, כשהם מתמודדים עם קשיי הילד. הטיפים הבאים מסייעים להורים להתמודד עם ילד חולה.

הקפדה על אוויר קריר בחדר מבלי לפתוח אותו לרוח פרצים – אם החדר חם מדי, הילד ירגיש רע יותר.

שפע שתייה – ביום הראשון למחלה, מומלץ להורים שלא לטרוח עם אוכל, אלא אם כן הילד מבקש, ובמקום זאת לעודד אותו לשתות הרבה. בימים הבאים ניתן להתחיל לפתות אותו עם מעט מזונות בריאים אהובים ולעודד אותו לשתות משקאות מזינים כגון חלב.

זמן שקט – מומלץ להניח לילד לשחק במשחקים שקטים, לספר לו סיפורים, ולספק לו חברה ונוחות.

ילדים חולים מתעייפים ביותר וזקוקים לשפע מנוחה – מומלץ לעודד את הילד לנמנם כשהוא זקוק לך, ולהקריא לו סיפור או להשמיע לו מוסיקה מרגיעה.

הכרת ההיסטוריה הרפואית של הילד – על ההורים להיות מוכנים לפגישה עם רופא הילדים ולהביא עימם מסמכים רפואיים המתעדים את מצבו הרפואי של הילד, כולל מידע לגבי מחלות עבר, טיפולים, חיסונים או אלרגיות.

להיות חולה זה אף פעם לא כיף – אך ההורים יכולים להקל את מצבו הבריאותי של הילד באמצעות שיפור מצבו הרגשי. על מנת לסייע בהרגעת הילד, עליהם להישאר בקרבת מקום ולשמור על השגרה המנחמת של הבית. מומלץ לעודד אותו להתקלח כדי להרגיש טוב יותר, ולשקול אלו פעילויות מתאימות למצבו.

אם החום של הילד אינו מגיב לטיפול, ואם הוא מפגין תסמינים חמורים יותר – כגון הקאות, כאבי ראש, בלבול, כאבי אוזניים או ישנוניות קיצונית, יש לפנות לקבלת טיפול רפואי או להגיע לחדר מיון של בית חולים. במצבים מסוימים, יש לקבל טיפול חירום, כשמדובר בהרעלה, חנק, תגובה אלרגית חמורה, התקף אסטמה, טראומה או פציעה.

התמודדות עם ילד חולה, גם למשך מספר ימים בלבד, עשויה להיות מתישה, ולכן על ההורים להקל על עצמם ככל הניתן, להקפיד על מנוחה ושינה כאשר מתאפשר, ולנסות להשיג סיוע בטיפול בילד על מנת להשיג הפוגות מדי פעם.

סיוע רפואי למחלות ילדים

רופא הילדים יכול לייעץ להורים כיצד לטפל במחלת הילד, ולהמליץ על תרופות. בשלב הראשון ניתן להתייעץ עם רוקח, והוא יגיד להורים אם הילד זקוק לייעוץ רפואי. אם הוא סובל מסימני מחלה מורכבת, יש לפנות באופן מיידי לרופא או להגיע לחדר המיון.

רוב רופאי הילדים מסייעים להורים ומתמחים בטיפול בילדים, וחלקם יתאימו לילד טיפולים שאינם תרופתיים או פולשניים כקו הטיפול הראשון. רובם יכולים אף להעניק ייעוץ בטלפון. מרכזים רפואיים רבים מיומנים להתמודדות עם מחלות ילדים, כולל פציעות קלות, בעיות ניידות, חתכים, או מצבי אף אוזן גרון.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן