הפרעות אכילה בילדים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

הפרעות אכילה בילדיםילדים זקוקים לתזונה בריאה כדי לגדול ולהתפתח. אך חלק מהילדים עלולים להיות רגישים לנושא ההשמנה, או שהם מתחילים להיות מודאגים ממראה גופם, ומפסיקים לאכול נכון, מתחילים לאכול מעט מדי, או שהם מקיאים באופן יזום לאחר האכילה.

הרגלים מסוכנים

אכילה שגויה עלולה לגרום לילדים לחלות. כשהם אינם אוכלים מספיק מזון או כשהם מקיאים את מה שהם אוכלים, הם עלולים לסבול מבעיות גדילה והתפתחות ובעיות בריאות. אם הפרעת האכילה נמשכת לטווח הארוך, הילדים עלולים לחלות באופן חמור ולהתאשפז בבית חולים על מנת לקבל הזנה דרך צינורית באף.

במספר מקרים קיצוניים, ילדים עם הפרעות אכילה אינם מסוגלים לעצור את הדיאטה הכפייתית, והופכים להיות כה רזים וחולים עד שהם עלולים למות. מדוע, אם כן, הם עושים זאת? ובכן, לשאלה זו יש תשובות רבות.

דימויים טלוויזיונים של רזון

ילדים חשופים לדמויות ידוענים בטלוויזיה, באינטרנט או בכתבי עת, ומבקשים להיראות כמוהם, היות והם נראים עשירים ומאושרים באופן קבוע.

ילדים רבים רוצים להיראות כמו ידוענים רזים. אין שום דבר רע בלרצות להיות רזה, בריא או מאושר יותר, ורוב הילדים פשוט נהנים להתבונן על תמונות של אנשים מפורסמים, ולצפות בהם בטלוויזיה, אך החשיפה אינה משנה את חייהם.

רזון אינו מילה נרדפת לאושר

לעיתים הרצון הזה להיות רזה, או ההנחה לפיה כל האנשים הרזים שמחים, עשוי להוביל לחשיבה מסוכנת והתנהגות שלילית כשזה מגיע לאכול. חלק מהילדים מתחילים דיאטה שלעיתים עשויה לצאת מכלל שליטה. מספר ילדים בגילאי בית הספר עלולים להתחיל להתחרות ביניהם על כמה מעט אכלו באותו יום.

חלקם מתרברבים על כך שאינם רעבים או אינם זקוקים לאוכל. אך זוהי התחלת הפרעות אכילה. כל ילד נמצא בסיכון להפרעות אכילה: בנים ובנות, ילדים, בני נוער ומבוגרים.

מה גורם להפרעות אכילה בילדים?

אכן, לא קיימת סיבה אחת להפרעות אכילה. רוב הילדים שמפתחים אנורקסיה, בולימיה או הפרעת אכילת בינג', מפתחים את ההפרעה בין גילאי 11 ל-14, למרות שההפרעה עלולה להתחיל כבר בגיל שבע, וקיימות סיבות רבות להתפתחותה.

חלק מהילדים פשוט אינם מרגישים טוב עם עצמם מבחינה פנימית ומנסים לשנות את חיצוניותם. הם עשויים לסבול מדיכאון או לחץ בנוגע להיבטים מסוימים בחייהם וחשים כאילו אין להם שליטה על התנהלות. הם מתייחסים למזון, או להעדר המזון, כאל משהו עליו ניתן לשלוט.

פעילויות ספורט המובילות להפרעות אכילה

לעיתים, ילדים העוסקים בספורט מסוים, עלולים לחוש שעליהם לשנות את גופם או להיות רזים כדי להתחרות. בנות מסתבכות בהתעמלות תחרותית ומבקשות להיראות אטרקטיביות, מה שמציב אותן בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעות אכילה. נערות אלו יודעות שגופן נמצא תחת פיקוח הדוק, ועלולות לפתח הפרעות אכילה כשהן מנסות להפוך את גופן ל"מושלם".

הפרעות אכילה עשויות לעבור גם בתורשה. ילדים עלולים להיות בסיכון גבוה יותר לפתח הפרעת אכילה אם ההורים מודאגים ביותר לגבי משקלם או שהם מתלוננים באופן קבוע על מראה גופם.

סימני הפרעות אכילה בילדים

ירידה במשקל שאינה נורמאלית או בריאה, פוגעת בהתפתחות הילדים. ילדים שמתחילים לפתח הפרעת אכילה צריכים להתייעץ עם ההורים, המורים, המאמנים או מבוגרים אחרים בהם הם בוטחים.

אם ההורים או חברים קרובים רואים ילד שמדלג על ארוחות, הופך להיות אובססיבי לגבי הקלוריות במזונות, מתלבש עם בגדים רחבים מדי או בשכבות, או שהוא מתחיל להתעמל בצורה כפייתית, אלו עלולים להיות סימנים להתפתחות הפרעות אכילה. עם בולימיה, הסימנים יהיו אחסון מזון או קניית אוכל רב, ואז זלילה בחשאיות, המסתיימת בפעולות טיהור.

ההחלמה אפשרית

התייעצות על הבעיה היא הצעד הראשון בקבלת סיוע מקצועי והשבת הבריאות, אך חשוב לפעול בהקדם האפשרי.

ילד עם הפרעת אכילה יכול להתייעץ עם רופא, תזונאית, יועץ או מטפל. צוות הטיפול מסייע לו להשיג את המטרות ולהגיע למשקל בריא, בעקבות תזונה מזינה, שיפור הרווחה ושינוי הדימוי העצמי ודימוי הגוף.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מחלות ילדים

כל מה שרציתם לדעת על מחלות ילדים כאן באתר

אז מה היה לנו בכתבה:

דילוג לתוכן