מחלות ילדים

קשיים בנשימה בילדים

קשיים בנשימה בילדיםילדים, פעוטות ותינוקות סובלים מקשיי נשימה בשכיחות גבוהה בצורה משמעותית בהשוואה למבוגרים. השכיחות של קשיי הנשימה גבוהה במיוחד במהלך חודשי החורף ודרגת החומרה של קשיי הנשימה יכולה להיות קלה מאוד או קשה ביותר.

קשיי הנשימה המופיעים בילדים עלולים לעורר חרדה רבה בקרב הוריהם אם כי ברוב המקרים לא מדובר על קשיים שיש בהם כדי להעמיד את הילד בסכנת חיים.

מה הם הגורמים לקשיי נשימה אצל ילדים?

מה הם התסמינים של קשיי נשימה אצל ילדים?

קשיי הנשימה יכולים לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של תסמינים המשתנים בהתאם לגורם שהוביל להתפתחותם ובהתאם לדרגת החומרה של המחלה. בין היתר מדובר על התסמינים האפשריים הבאים:

כמו כן, במקרים רבים יתלוו לקשיי הנשימה תסמינים נוספים כשבין היתר מדובר על שיעול, נזלת, דלקת עיניים, דלקת אוזניים, הפרעות שינה, חום גבוה, כאבי שרירים, חולשה ניכרת ועוד.

כיצד מאבחנים קשיי נשימה אצל ילדים?

האבחון של קשיי נשימה כולל בראש ובראשונה תשאול מקיף ויסודי של הנבדק ושל הוריו בנוגע לתסמינים מהם הוא סובל. לאחר מכן, הרופא יבצע בדיקה קלינית קצרה ובמידת הצורך יחליט על ביצוע בדיקות המשך. בין היתר ניתן לשלוח את הילד לבצע צילום חזה, בדיקת תרבית לאבחון סוג הנגיף או החיידק שגרם לזיהום, בדיקת רוויון חמצן בדם, בדיקות לאבחון של אלרגיה ועוד.

כיצד מטפלים בקשיי נשימה בילדים?

הטיפול בקשיי נשימה בילדים משתנה בהתאם לדרגת החומרה של קשיי הנשימה ובהתאם לגורם שהוביל להיווצרותם.

במידה ומדובר על זיהום נגיפי, הטיפול יהיה תומך בעיקרו ויכלול בעיקר שימוש במרחיבי סמפונות, סטרואידים או תמיסת מי מלח באינהלציה. במידה ומדובר על דלקת ריאות ייעשה שימוש באנטיביוטיקה ובמידה ומדובר על אסטמה, תידרש היערכות מיוחדת לטיפול במחלה הכוללת הימנעות מהגורם האלרגני, הצטיידות במשאפים מתאימים ועוד.

עוד בנושא:

עצירת נשימה בילדים

Exit mobile version