נוירולוג ילדים

נוירולוג ילדיםנוירולוג ילדים הוא רופא מומחה שהתמחה בנוירולוגיה ובנוסף עבר תת התמחות בילדים. נוירולוגיה בילדים או נוירופדיאטריה היא תת התמחות ששמה את הדגש על מחלות של מערכת העצבים המרכזית ששכיחות יותר בקרב ילדים.

אמנם מחלות נוירולוגיות רבות יכולות לפגוע גם במבוגרים וגם בילדים אך בדרך כלל האבחון של המחלות הנוירולוגיות בילדים מהווה אתגר גדול יותר כיוון שחלק מהמחלות באות לידי ביטוי באופן שונה בילדים ובמבוגרים, וכן כיוון שלעתים קרובות ישנם קשיי תקשורת עם ילדים בדגש על ילדים צעירים מאוד ולכן קשה לקבל מהם דיווח לגבי התסמינים שהם סובלים מהם.

באילו מקרים פונים לנוירולוג ילדים?

רופא המשפחה יפנה את החולים לנוירולוג ילדים כל אימת שהוא יאבחן כי הילד סובל מבעיה במערכת העצבים המרכזית. ישנן מחלות רבות שיכולות לבוא לידי ביטוי באופן דומה וישנם תסמינים רבים שמשותפים למספר מחלות או הפרעות נוירולוגיות.

על מנת להגיש את הטיפול המתאים ביותר ישנה חשיבות עליונה לאבחן את המחלה ממנה סובל באופן המדויק ביותר וכמובן שגם במועד המוקדם ביותר.

להלן רשימה של מצבים שמצריכים התייחסות של נוירולוג:

כיצד מאבחן הנוירולוג את המחלות השונות?

תהליך האבחון אצל הנוירולוג מתחיל מתשאול מקיף של המטופל ושל הוריו בנוגע לתסמינים שהובילו אותם לפנייה לאבחון. בהתאם לתסמינים שיתארו יבחר הנוירולוג באילו טכניקות אבחון להשתמש.

מחלות נוירולוגיות שונות ניתן לאבחן בבדיקות שונות כמו למשל בדיקת ניקור מותני לאבחון של דלקת קרום המוח, בדיקות להערכת ההולכה העצבית של עצב השמיעה, הראייה, השריר ועוד.

במקרים מסוימים הנוירולוג ישלח את הילד לבצע בדיקות דימות שונות על מנת לאבחן או לשלול נזק לרקמת המוח כמו למשל MRI, CT ועוד.

חשיבות הפנייה לנוירולוג

במידה ומתעורר הצורך לגשת לאבחון אצל נוירולוג יש לעשות זאת ללא היסוסים וללא דחיות. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שישנן מחלות נוירולוגיות רבות שהולכות ומתקדמות עם הזמן. חלק מהמחלות האלו עלולות להוביל לנזק בלתי הפיך ועל ידי הגשת טיפול מוקדם ניתן למנוע נזק זה במקרים רבים.